fredag 18 november 2011

En ängels tålamod!!!!

Igår hade jag planerat att träffa en annan mamma och hennes son på öppna förskolan. Tiderna där är perfekta då dom öppnar klockan 13. Och Julia brukar sova ett par timmar på förmiddagen och då hinner vi ju även med lunch i lugn och ro innan vi ska iväg. Jag skriver brukar, för igår skulle hon förstås inte sova.... Jag kunde ha struntat i öppna förskolan, med det var tredje gången vi skulle försöka träffas och innan hade alltid nåt kommit i vägen. Så vi åkte ändå, bära eller brista tänkte jag!!

Liten pyssel hann vi med på öppna förskolan, en helt otroligt söt liten hand......

Men det gick så bra!!! Annars är en övertrött Julia inte så rolig att ha med på offentliga platser, men hon överraskade mig totalt!! Så både mammorna och barnen fick en mysig stund. Det var verkligen roligt att träffas och som alltid med goda vänner, så har man hur mycket som helst att prata om!!
Efter förskolan åkte vi hem och hämtade Timmy och sen tog vi en tur ut till Spånga/Skattkärr för att hälsa på goda vänner. Där blev det fika med julmust och pepparkakor, årets första pepparkakor ska tilläggas och det smakade underbart!
Efter det besöket stod shopping i Edsvalla på programmet. Resultatet blev en bunt välfyllda kassar från Ö & B. Otroligt så mycket "bra att ha saker" det finns där!!
Alvin hade träning i Kil igår, så sista anhalten blev således Kil. Där passade vi också på att äta middag: Kebab till de tre äldsta i familjen och minstingen fick hålla tillgodo med burkmat :)
Strax efter halv åtta klev vi innanför dörren här hemma. Halvt i chock över att hela eftermiddagen passerat utan större krångel från Julia, trots utebliven vila. Så som överskriften skvallrat om, så tycker jag att hon hade en ängels tålamod igår. Vår lilla älskling  ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar