tisdag 22 november 2011

Hoppsan!!

Vid tre-tiden i morse vaknade lilla fröken för andra gången (nej, hon sover fortfarande inte hela nätterna......) och jag gick snällt upp och gjorde en flaska välling. Efter byte till en torr blöja och vällingflaskan i munnen, så blev allt frid och fröjd igen.... Eller i allafall nästan. JAG KUNDE JU INTE SOMNA OM!!! Sååå irriterande! Låg och vred och vände på mig i nästan en timme, sen blev jag hungrig och då var det ju bara att gå upp och göra något åt det. Och varmt te brukar ju fungera ungefär som varm välling i magen, åtminstone brukar det kunna hjälpa mig att somna... Men icke!! Till slut, strax före 5.30, så kunde jag äntligen somna igen. Behöver jag ens berätta hur trött jag var när "larmet gick" och det var dags att kliva upp i morse :))

Om ni bara visste vilka fantastiska ljud den här söta lilla munnen
kan åstadkomma, speciellt när det är dags för uppstigning på morgonen :)


Egentligen skulle vi ha tagit en tur till öppna förskolan idag, men när Julia somnade idag, så tog det nog inte många minuter förrän jag också hade somnat. Och när vi vaknade, så var det så sent att jag valde att stanna hemma istället. Känns inte värt att stressa ut för att kunna vara där i mindre än en timme....

Siestan på dagen gjorde nog susen och tur var väl det. Sambon hade ju tagit upp köttfärs och vi skulle göra kåldolmar och köttbullar så att det ska finnas färdigt i frysen. Gott blev det!! När vi hade ätit hade jag till och med ork att dra en vals över huset med Herr Dammsugare :)) Men sen blev det platt fall på soffan och nu har jag parkerat mig framför datorn och tänker inte göra ett nyttigt handtag till idag!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar