lördag 19 november 2011

Julstämning???

Var till Bergvik en sväng och handlade idag. Hela stället var julpyntat, både ut- och invändigt och ur högtalarna strömmade julmusik. Som upplagt för att känna lite julstämning alltså!!! Men infann den sig då?? Definitivt inte!!! Jag vet inte om det är fånigt, men jag har allt lite svårt att känna att julen närmar sig så länge som snön lyser med sin frånvaro :( Igår hade vi till exempel +8 och regn här i Karlstad och julen kändes väldigt, väldigt avlägsen.... Nästa helg är det första advent och enligt väderleksprognoserna, så ser det inte ut att det är nån kyla på väg hit innan dess. Det är väl bara att hålla tummarna för att Kung Bore hittar hit innan julafton i allafall!!!

En bild från förra vintern och jag vill gärna att det ser ut
så här till julen!!!


Shopping ja... Vi har gjort det idag igen, hörts över hela Ica Maxi!! Och jag får väl kanske skylla mig lite själv: Julia var ordentligt trött redan innan vi åkte och med facit i hand, så borde jag väl ha åkt tidigare eller kanske väntat och åkt utan henne!! För direkt vi kom in i affären, så börjde lilla damen skrika och gapa... Och som ett paket på posten, så blev jag förstås superstressad och ville bara handla det jag skulle och snabbt som busen försvinna därifrån. MEN jag hade ju även sonen med mig, som också bestämt sig för att munnen skulle gå i ett i ett. Så i ena örat hörde jag Julias "da, da, baby, namnamnamnam, da, da" och i andra örat: "Mamma, vet du vad jag är sugen på? Mamma, vet du vad dom hade på Lidl när jag var där? Mamma, vet du vad jag skulle vilja ha?" och så vidare... och så vidare. Tänk er sen också, att jag hade en shoppinglista med två kolumner och hade således fullt sjå att se till att jag inte missade något??!! Hur slutade då detta äventyr? Jo, med att jag med en så vän röst som möjligt bad Alvin om inte han "snälla kunde vara tyst en liten stund så att jag i allafall kunde få läsa igenom listan en gång utan att bli avbruten?" Med resultatet att jag hade en ursinnig, tonårstrotsig 13-åring som stampade iväg genom affären, muttrandes att mamma minsann aldrig har tid.... DÅ gällde det att passa på!!!!! Julia kunde jag koppla bort och jag fick faktiskt tid att läsa igenom listan, hämta det jag missat, betala (plocka upp Alvin utanför kassorna, som lugnat ner sig och knappt verkade komma ihåg hur arg han varit nyss..) och ÄNTLIGEN få gå ut till bilen och åka HEEEEEMMMMM!! :) 

Ha, ha, mardrömsshopping alltså! Men det är tur att man bara kan skratta åt det när det väl är över!! Och nu när jag fått en härlig middag; fondue, potatisgratäng med en massa goda såser och tillbehör, så känns det där andra tråkiga väldigt avslägset och jag njuter av lördagen igen!! Hoppas ni gör detsamma!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar