tisdag 29 november 2011

Dagen efter det som borde vara dagen efter...

Känner ni igen er i min kryptiska titel? Den dagen jag borde vara trött, så går det an. Men när sen nästa dag kommer, så är jag helt färdig!! En söndag där jag gasade från jag vaknade tills jag stupade i säng, borde ju rimligtvis ha lett till att jag var rejält trött igår. Men nejdå, precis som vanligt för min del, så kommer det ännu en dag senare! Sambon försökte föra ett samtal med mig när vi satt på soffan i förmiddags, men han märkte nog att jag inte var riktigt med (läs: somnade till emellanåt där jag SATT!!) och sa åt mig att sova en liten stund. Den stunden blev över två timmar, men, tack och lov, så kände jag mig betyligt piggare när jag vaknade!

Efter lunch hann vi med ett besök på Öppna Förskolan och idag följde även Timmy med. Och Julia visade att hon är en riktig "pappagris" :)) Plötsligt när hon lekte med några andra barn, så kom hon ju på att pappa var med. Så hon sprang i full fart genom lokalerna och ropade pappa, pappa, pappa, tills hon äntligen hittade honom och kunde hoppa upp i hans famn. Sen skulle Carina (förskolläraren) visa Timmy runt i lokalerna och då blev det gråt och krokodiltårar ända tills han kom tillbaka... Att få bli så uppskattad på "offentlig plats" tror jag gjorde pappan omåttligt stolt!!

Efter middag och kvällsbad, så sa Timmy hejdå för att åka till Norge i två veckor igen då... Alltid lika tråkigt, men som sagt, en vana vid det här laget! Känns i allafall skönt att veta att han blir ledig både över jul och nyår i år. Så nu hoppas vi på vinterväder, det vill säga SNÖ, så att vi kan vara ute och njuta tillsammans hela familjen! (Alvin längtar sig fördärvad efter att få dra på sig pjäxorna och skidorna och susa nerför backarna... Vi får hoppas att dom i allafall får snö i Sälen snart, så får vi väl ta en tur dit då om inte annat!!)

Julia efter kvällens bad. Hon börjar bli "ganska" långhårig och lockarna börjar titta fram. Vi har dock ett problem, att luggen går ända ner till ögonen nu och vi inser att det snart är dags att klippa lilla fröken. Men hur gör man sånt med ett frö som inte kan sitta still???!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar