måndag 21 november 2011

Måndagsmys!!

Rastlös!!! Så kan jag väl beskriva hur min dag sett ut idag. Har massor att göra här hemma, så några sysselsättningsproblem kan jag inte skylla på. Trots det, så har det liksom krupit i kroppen hela dagen. Och jag antar att jag vet vad boven i dramat är: Husaffären!!! Jovisst, familjen vill absolut ha huset, men det finns en liten hake: Innan det blir nån affär, så måste dom sälja sitt eget först..... Så vi får snällt vänta.... och vänta..... och vänta. Värst av allt är ju att det inte finns några garantier för att deras hus nånsin blir sålt. Så nu sitter vi här, i väntans tider..... Och kan inte göra mycket annat än att hålla tummarna för att det snart blir ett slut på detta. Endera att deras hus blir sålt, eller att dom inser att det inte blir det och meddelar oss att dom kommer bo kvar och det inte blir nån affär överhuvudtaget. Vilket besked som helst vore bättre än att bara vänta och vänta faktiskt!!!

Jaja, trots en skitdag i övrigt, så har kvällen varit bra i allafall!! Först åt vi en härlig middag med ugnsstekt kyckling och sen tog vi ett härligt bubbelbad... Såååååå skööööönt!! Julia är helvild i vattnet och hoppade, skvätte och hade hur roligt som helst!! Efter badet njöt vi av en brasa i kaminen och Julia och Timmy myste på Julias favoritplats: På stora kuddarna bakom soffan framför dom stora fönstren.


Sen kan jag lova att det inte behövdes nån godnattsaga :)) Hon sover redan sött och själva ska vi fortsätta mysandet med lite snacks och en film!! Ha en bra måndagskväll allihop!!

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Vart har ni tänkt ta vägen då? *nyfiken*
    Mysigt med bad och brasa :-)

    SvaraRadera
  2. Jadu, vi får väl börja med att se om vi får huset sålt. Sen kan vi börja smida planer!!

    SvaraRadera