måndag 28 november 2011

Första advent

Första advent var ju redan igår, men det blåste upp till storm igår kväll och när strömmen gått fem gånger, så gav jag upp försöken att kunna publicera nåt inlägg!!

Annars var det full fart hela dagen och det började med lussebullsbak redan på morgonen. Sen hade vi bestämt att vi skulle äta lite julmat till middag, så det var bara att börja förbereda: Revbenen skulle förkokas, köttbullarna skulle rullas och stekas (sen var vi tvungna att ta en paus och äta lunch) och en Jansson skulle förstås in i ugnen. Efter matlagningen hann vi även med en tur in till stan och gick runt på skyltsöndagen. Inte så mycket att hänga i granen faktiskt och jag tror inte att det bara berodde på snöbristen....

Lite smått och gott från vårt julbord....

Som vanligt med julmat, så äter man tills man nästan spricker :) Men just igår fanns ingen tid för matkoma!! För ungefär en månad sen började Alvin tjata om knäck och då sa jag att han fick i allafall vänta till första advent. Så ni kan ju gissa om det gick att förhala det löftet :) Det var bara att plocka fram ingredienserna och börja koka!!
Strax efter nio var vi äntligen klara och då kan jag lova att jag var rejält trött!! Och jag skulle tro att jag somnade ungefär en minut efter att jag lagt huvudet på kudden!

1 kommentar:

  1. Kerstin (i det grå huset på andra sidan vägen)28 november 2011 kl. 19:05

    Stort grattis från andra sidan vägen! Hoppas det inte känns dumt att jag läser bloggen, hittade den för ett litet tag sedan och läser då och då. Vad roligt att det kommer en liten!! Tänkte även höra om du/ni sett vår försvunna katt, en stor vit ragdoll som lystrar till namnet Zimon. Han är borta sedan i tisdags, jätteledsamt. Hur som helst; stort megagrattis från oss i det grå huset!

    (Mitt nummer om ngn katt skulle dyka upp... 0708-650666)

    SvaraRadera