måndag 13 februari 2012

Var har jag varit?????

Tja, inte på det roligaste stället i världen.... Har varit på lasarettet sen i onsdags, svävandes i ovisshet om den lilla i magen skulle komma ut redan i vecka 29-30 eller inte :(
Nu har det i allafall lugnat sig, även om det inte gett med sig helt, och det finns kvar av livmodertappen. Så igår fick jag åka hem!! Ibland är det tur att sambon har det jobbet han har och att han dessutom ska vara hemma ett tag till. Sen är jag också glad att jag bor där jag gör, med ungefär 15 minuter in till lasarettet. Hade det inte varit för dessa två faktorer, så hade jag snällt fått ligga kvar där inne... Huh, vilken mardröm!! Är så glad att få vara hemma med familjen igen.....
Nu gäller det bara att verkligen kunna vila, men magen ger mig inte så mycket att välja på. Bara att sitta uppe för länge, resulterar i att det "kör på" ganska bra.... Så det är mestadels ryggläge som gäller.
Jag kommer säkert skriva lite kring mitt lasarettsbesök de närmsta dagarna och sen är jag väl rädd att det kommer bli en hel del gnäll på bloggen framöver... Ska försöka hålla humöret uppe, men jag vet redan nu att det kommer bli många tunga dagar. OM INTE det hela klingar av helt och hållet vill säga och det är klart att jag hoppas på det!! Men som det är just nu, så kommer jag då inte utanför tröskeln på huset på ett tag.
Jag/vi tar en dag i taget och är förstås lättade och glada över varje dag som bebisen stannar kvar i magen. Har ju fått barn i vecka 31 förut och jag tycker att en gång kan få räcka!!

3 kommentarer:

  1. Men kära nån!
    Ta det lugnt nu! Och gnäll så mycket du bara orkar! Jag "lyssnar" :)
    kram

    SvaraRadera
  2. Säger det samma
    Gnäll på du, jag lyssnar
    Jätte svårt att vila med en trollunge hemma
    Du får lära henne se på film...
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Tack snälla, snälla ni <3 Antar att bloggen blir min "pysventil" och då är det skönt att nån orkar läsa!! Kram

    SvaraRadera