lördag 18 februari 2012

En diva på divanen!!

Riktigt så här glamourös är förstås inte jag... tyvärr :))

Passande beskrivning av nån som spenderar större delen av dagarna liggandes som en padda på soffan va?? Och som dessutom inte gör ett nyttigt handtag här hemma :) Men tyvärr är det inget liv som passar mig och emellanåt kryper det i kroppen av rastlöshet.... Jag märker det inte minst när jag ska försöka fördriva tiden med lite tv-tittande: "Skit" jag tidigare kunnat fastna i, tilltalar mig inte alls för tillfället och trots ett stort kanalutbud, så har jag ändå svårt att hitta nåt som verkligen fångar mitt intresse!! Tur att det finns ett "programbibliotek" att välja och vraka ur!!
Nu måste jag dock sålla ordentligt även där och det skyller jag återigen på hormonerna! Efter sjukhusvistelsen, så har jag blivit känsligare än nånsin!! Det behövs ytterst lite för att jag ska bryta ihop totalt... Satt och zappade och råkade hamna i ett program som hette "Född att vara annorlunda" och en mamma säger "Han fyller tio idag och man sa till oss att han inte skulle bli tio, så det här är en riktig milstolpe för oss.....". Det lilla räckte för att utlösa en gråtattack som aldrig ville ta slut :(
Det måste väl också vara hormonerna som gör att det blir si och så med nattsömnen. Dels är jag så varm om nätterna, så jag önskar att jag bodde i en igloo istället!! Men än värre är nog mardrömmarna..... Fy fasen säger jag bara, jag har drömmar som får mig att vakna helt förtvivlad och det är förstås svårt att kunna somna om då!! Som tur är, så drömmer jag inget när jag sover på dagarna. Så idag passade jag på att sova fyra timmar, gött!!
Har naturligtvis pratat med mina älsklingar idag, både dom som är i Malung och han som är ute och campar och jag saaaaknar.... Samtidigt känns det bra i mammahjärtat när tonåringen ringer från Hovfjället och bara bubblar av glädje och vill berätta om sin dag däruppe <3
I morgon kommer dom hem och jag längtar!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar