måndag 20 februari 2012

Besiktning godkänd!!!

Idag var det då dags för första återbesöket på lasarettet... och visst var jag lite nervös!!! Och inte blev det bättre av det första läkaren säger är att livmodertappen var tvungen att vara en viss längd för att jag överhuvudtaget skulle få åka hem!!!! Men jag hade millimetrarna på min sida och blev således godkänd för att skickas hem igen :)) Med förmaningen att VILA OCH TA DET LUGNT och det är klart att jag gör!! (Jo, jag GÖR faktiskt det, tro det eller ej!!)

Igår var en bra dag det också!! På förmiddagen kom min härliga granne K över på besök och vi satt och tjötade en bra stund. Dom fina tulpanerna hon hade med och även chokladen, var riktiga humörhöjare!!
Och knappt hade hon hunnit utanför dörren, förrän bilen rullade in på gården och Timmy och Julia kom hem, betydligt tidigare än jag hade trott!! Vilken överraskning och så skönt att det blev lite liv och rörelse i huset igen!!
Senare på eftermiddagen kom också Alvin hem..... MYCKET trött, men också MYCKET nöjd med helgen. Och jag är tacksam att han får följa med den här familjen på "roligheter" ibland.
Sen var det riktigt mysigt att få äta middag tillsammans hela familjen.... och allt kändes som vanligt igen.
Härligt att uppskatta den enkla vardagen!!
Potträning!! Undrar ni vad hon har på huvudet? Julia älskar huvudbonader och det spelar ingen roll om det är en mössa, en bunke, eller som här; hennes badbyxor :))

1 kommentar:

  1. Tack för senast, ett rent nöje! :) Julia och jag måste vara lite lika då...jag älskar mössor. :) Pyntar ständigt barnen och tvingar på dem olika huvudbonader. Skönt att kontrollen gick ok!

    SvaraRadera