måndag 6 februari 2012

Hurra för huskurer!!

Hostan när jag ska försöka sova har blivit en trist följetong...

Häromnatten trodde jag att jag skulle bli tokig, ville bara få sova!!! Hade Cocillana hemma, men visste inte hur det verkade att ta som gravid. Så jag ringde 1177.... och blev inte ett dugg klokare efter det samtalet. Sköterskan upplyste glatt att; "det står i bipacksedeln att det inte ska vara någon fara att ta det under graviditeten", för att sen lika glatt i nästa mening säga: "Men jag skulle aldrig ta det själv om jag vore gravid, för det innehåller faktiskt .... (kommer inte ihåg vad hon sa där) och det borde ju inte vara nyttigt för fostret...???? ÖH???? Jaha, tack för det och tack och hej!

La på och hade i allafall bestämt mig för att låta bli hostmedicinflaskan kan jag lova!! Då slog det mig, att min bror har en "huskur" som han använder vid slem- eller rethosta: En halv kopp mjölk, ha i en matsked smör och värm tills det blir precis så hett att man klarar av att dricka det.
Dricka mjölk med smält smör i, kräkvarning deluxe eller? Nja, faktiskt inte så illa som det låter och är man nog desperat, så slinker det mesta ner!! OCH DET FUNGERAR!! På mig i allafall och jag är ytterst tacksam för tipset från brorsan, det har räddat min nattsömn de två senaste nätterna!!
Och det har även fungerat på Alvin, då han fick vara försökskanin på kuren förra gången han var förkyld. Och i morse runt fem-snåret, så vaknade Julia och hostade och hostade. Tänkte att jag kunde väl testa även på henne och även hennes hosta försvann och hon somnade om!!
Törs ni testa?? ;)

1 kommentar:

  1. Tackar!! Det ska jag helt klart testa nästa gång jag får min hosta...men fy å blä, låter inge vidare..;-)
    Ska även försöka få i sonen det men tvivlar då han ratar allt som är "fööör varmt"...
    Krya på er!!

    SvaraRadera