onsdag 15 februari 2012

Till ingen nytta!!

Det är väl ungefär så jag ser på mig själv just nu!! Det är så mycket jag känner att jag både borde och vill göra, men det är inte riktigt läge för det helt enkelt!
Större delen av dagen tillbringar jag i ryggläge på soffan, eller möjligtvis förflyttar mig till sängen för att sova ett par timmar. Och jag kan inte göra annat än att titta på när Timmy drar hela lasset här hemma.... Visst, han brukar vara borta och då gör jag allt... Men det blir ju inte samma sak när vi är hemma båda två, då ska man ju hjälpas åt!!!!! Jag vet inte vad jag känner mig som.... Ligger på soffan och ser på när han lagar mat, tar hand om Julia, plockar, åker och handlar. Ja, sköter ALLT helt enkelt..... Men jag får väl koncentrera mig på det som är min viktigaste uppgift just nu: Att hålla mig lugn och vila så att den lilla där inne får chansen att utvecklas mer innan det är dags att "komma ut"!
På tal om Julia.... Hon kommer och kryper upp i soffan bredvid mig och vi läser böcker, bygger med klossar, pussas, kramas.... Och det är förstås huuuur mysigt som helst, att få vara lite delaktig!!! Aldrig att hon drar i mig och vill att jag ska följa med och titta på eller leka med nåt annat och jag undrar hur mycket hon förstår?! För hon verkar ha accepterat fullt ut att mammas plats tydligen är på soffan just nu!!


Pappa säger att jag kanske ska få åka nåt konstigt som heter skoter till helgen och då gäller det att vara väl förberedd!! Hjälmen är dock i Malung, men balaclavan och glasögonen har redan blivit stora favoriter. Glasögonen provar hon gärna flera gånger om dagen och helst vill hon spegla sig när hon har dom på :) Och som ni ser på bilden under, så fungerar dom utmärkt också när man åker bob!!

Det blir mycket mys och bus med pappa och det är Julia förstås nöjd med!! Här passar dom på att vara ute och njuta av den lilla snön som kommit och det blev en premiärtur på brorsans bob! (Brorsan som för övrigt också fick agera fotograf!!)

3 kommentarer:

  1. Hej där! Det är Maria här, närmsta granne med Benny och Kerstin (mamma till Anton som lekte med Alvin nån gång)! Fick din blogg-adress av Kerstin så jag är här o kikar ibland! Vi är ju nästan grannar så jag måste hålla lite koll vad som händer på andra sidan 61an ;)Hoppas att allt går bra med din "mage" o att bebben stannar inne ett tag till!! Hej så länge!

    SvaraRadera
  2. Här skriver andra grannen! Hihi! Ville mest säga att vila på du, superviktigt ju! Som sagt: varje extra dag i magen är bra! Stor kram, ta hand om dig så ses vi snart!

    SvaraRadera