måndag 30 maj 2011

En hel dag med sooool!!!

Det har varit en blåsig, men ändå riktigt skön dag idag. Solen har gassat och termometern har visat fler plusgrader än på länge, så nu hoppas jag att det här håller i sig!! Det ser i allafall ganska hoppfullt om man kollar prognosen för de fem kommande dagarna!! Me like!!
På förmiddagen passade vi på att ta en riktig långpromenad och nu när jag skaffat "träningskompis", så blir det ju ännu roligare att vara ute och röra på sig!! Min träningskompis heter Cardiotrainer (http://www.worksmartlabs.com/cardiotrainer/about.php) och det kanske verkar lite fånigt, men det peppar mig i allafall!!
Ikväll har vi varit ute och kollat när Alvin klippte gräset och det tycker Julia är väldigt spännande!! Nu tycker hon förstås att det mesta är väldigt spännande och det tror jag det: Tänk så mycket nytt att upptäcka när man är sådär liten ♥ Just ikväll var det blommorna på syrénen som var roligast att titta på.


Jag måste få säga att jag tycker att vi har en ganska imponerande syrén"buske", speciellt nu då den står i full blom!!


Att ha en åkbar gräsklippare har sina fördelar: Det är ganska bekvämt att klippa den stora gräsmattan och framförallt att såna maskiner tilltalar killar i Alvins ålder :) Jag behöver inte direkt tjata när det är dags att ansa gräset och dessutom gör han ett riktigt bra jobb också!! Det är tur att det finns en "karl" på gården då pappan är borta och arbetar!!


I morgon blir det nog en tur på stan, har en del ärenden att uträtta och sen börjar det även bli dags att fylla på kylskåpet igen. Hoppas bara att den utlovade åskan håller sig borta, annars hoppar jag nog över stan och tar en snabbtur till Bergvik istället!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar