onsdag 18 maj 2011

Tredje gången gillt nu då....

Tredje gången gillt brukar det heta och jag hoppas det stämmer nu!! Igår tänkte jag publicera sista inlägget om vår resa till Tyskland, men jag är inte alltid överens med den här sidan!! För hur kul är det när bilder inte hamnar där jag lägger in dom, eller när det helt plötsligt inte går att använda det typsnittet jag vill använda??!! Så skulle jag då göra ännu ett försök tidigare idag och då bröts uppkopplingen till internet och allt gick förlorat :( Men skam den som ger sig, så här kommer avslutningen på resan!!

Söndagen var vi helt enkelt dödströtta och större delen av dagen sov vi faktiskt! Men lagom till middagen så började vi piggna till lite och då vi ätit, så passade vi på att ta en promenad för att få se lite mer av Hassmersheim!

Kvällspromenad längs floden Neckar.
Byn var liten och mysig och läget vid Neckar gjorde att det var väldigt lummigt och grönt och längs sluttningarna runt byn var massor av vinodlingar. (Det skulle vara häftigt att åka dit i september/oktober då druvorna ska skördas och bli vin!!)

Ännu en av borgarna som låg i närheten av byn
och nedanför, på platåer, syns vinodlingarna.
Ett lite udda inslag vi såg, var stallet som låg på en gård där bland husen, mitt i byn!! Ganska fantastiskt och en hage hade dom på baksidan också :)
Det blev tidig sänggång, för vi hade ju 70 mils bilåkning norrut framför oss på måndagen!! En resa som skulle visa sig gå lika bra som ditresan! Jag måste få säga det igen, men lilla Julia var alldeles, alldeles fantastisk!! Vi tog många pauser, men ändå....

Nöden har ingen lag!! Här har vi stannat på en rastplats
längs Autobahn för att byta blöja och bagageutrymmet
på bilen fungerar utmärkt som skötbord!!
Brudparet hade också återvänt hem, så natten mellan måndag och tisdag sov vi hos dem i Schönberg i deras fantastiska hus!!

Huset... ett riktigt drömhus!!
Tisdag morgon åt vi en lååång frukost tillsammans ute i finvädret. Det var så skönt att få sitta i lugn och ro och umgås. Vi träffas alltför sällan och har förstås hur mycket som helst att prata om när vi väl ses!!

Frukost ute, en härlig lyx!
Innan vi åkte, åt vi lunch tillsammans nere vid stranden. Där ligger fiskrestaurangerna på rad (kan man kalla dem restauranger när dom är så små??) och alla serverar dagsfärsk fisk; hur gott som helst!!

Kanske påminner mer om våra Sibyllakiosker??!!
Men med bra mycket godare och nyttigare mat!!
Sen var det dags att styra kosan mot Sverige igen och de sista 80 milen från Kiel, genom Danmark och sen sista biten från Skåne och hem (färja Puttgarten-Rödby och Helsingör-Helsingborg också), tog oss cirka tolv timmar. Så jag måste säga att jag tycker det var ganska starkt jobbat, med tanke på att vi hann med ett gäng raster också!!
Lydia, Sven och Julia innan vi sa hejdå och drog norröver igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar