söndag 29 maj 2011

Ännu en vecka har gått!!

Veckorna susar förbi i en rasande fart tycker jag.... Och en liten summering (eller blev det kanske en stor??) blir det av den här veckans viktigaste händelser:
Måndag, så kom Sita hit med en container och operation "Riva Stall" drog igång. Timmy slet som ett djur och det stod inte på förrän containern var fylld!! Det finns mycket kvar än, men vi har börjat i allafall!

Mycket bråte blir det!!
Onsdag, var klantmaja i farten igen! Sparkade i en tå, riktigt ordentligt, och ramsan som följde efter, är nog inte lämplig att publicera här!! Jag blir så trött på mig själv ibland och det gjorde för jäkla ont... och det gör fortfarande ont att ha vissa skor :(

Jag tror inte ni kan missa vilken tå som fick ta smällen... :))
Torsdag, stod jag på Bergvik och jobbade hela dagen (med en OND tå). Alltid kul att komma ut och få jobba med nåt annat än hushållssysslor och det var faktiskt ganska bra fart under dagen och då blir det extra roligt!!
Fredag, så drog Timmy på jobb igen och det är ju aldrig roligt..... Men, men, sånt är livet, i allafall våra liv!!
På eftermiddagen fick jag göra en annorlunda utryckning : Fick ett samtal från en desperat pappa, vars dotter skulle på hopptävling på lördagen och nu hade de upptäckt att ena bakskon hade gått av. "Kände jag kanske någon som kunde rycka skor och som hade de rätta verktygen för detta??" Jodå, jag har ju ryckt någon sko under min korta era i travbranchen och grejer fick jag låna av grannen!! Here we go!! Först och främst så är det lääänge sen jag gjorde nåt sånt här och sen får jag dessutom veta att hästen brukar få lugnande då hovslagaren kommer.... Ooops!! Men men, jag tänkte i allafall ge det ett försök!! Och tro det eller ej, men hästen var from som ett lamm??!! Hela familjen stod och tittade på och dom trodde inte sina ögon... Tekniken var kanske inte den bästa och ett av verktygen hade sett sina bättre dagar, men nog fick jag av skorna!! Även om det sista stunden var på darrande ben.... mjölksyran av den kroppsställningen är inte att leka med!! :)
Lördag, TRÄNINGSVÄRK!!! Haha, det gick inte att ta miste på vilka muskler jag använt då jag "lekte" hovslagare!! Det var smärtsamt att lyfta lilla Julia, så jag försökte att göra det så lite som möjligt :)
En glad tjej kom hit efter en lyckad hopptävling och med sig hade hon en stor blombukett som tack för hjälpen och sånt är ju alltid roligt!! Både att få blommor och att ha kunnat hjälpt någon så att den blir glad!!
Alvin hade kompis här större delen av dagen, så jag såg knappt skymten av dem på hela dagen!! Sen sov kompisen över och såna kompisar kan få sova över ofta! :) Varför kanske ni undrar? Jo, när jag gick förbi Alvins rum så hör jag kompisen säga: "Vet du vad det är nu Alvin? Dags för sängen!!" Jag trodde knappt mina öron, men tro det eller ej, så mindre än en halvtimme senare sov båda två!!

Idag har det mest handlat om matlagning, ta reda på disk, tvätta, hänga tvätt, leka med Julia... och så vidare, det vill säga mest vardagliga saker alltså. Har även hunnit med en promenad i det blåsiga solskenet och trots blåsten så var det riktigt skönt ute!!
Nu blir det sängen snart, för det två senaste kvällarna har jag inte kommit i säng i tid, så nu är det dags!! Natti natti!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar