onsdag 18 maj 2011

Om bara tiden fanns....

Det har sina nackdelar att bo nära flygplatsen... Jag störs inte av buller, som man kanske skulle kunna tro, men vissa dagar blir jag lite avundsjuk när jag ser charterplanen lyfta :( Idag var en sån dag, för jag saaaknar solen och värmen!! Vi blev ju så bortskämda där runt påsk och sen fick vi ju även känna på sommaren nere i Tyskland. Så därför tar det lite på humöret med de blyga graderna som det bjuds på här i Karlstad just nu och inte att förglömma; dessa skurar som så envist drar över oss varje dag!! Förra veckan gick jag dessutom in och kollade på restresor och såg att en vecka här från Karlstad till Rhodos den 18/5(idag alltås) kostade 1500... då blev jag bra sugen kan jag lova!!! Tyvärr finns inte en lucka på en vecka i min kalender förrän skolorna slutat och då är det också slut på de billiga resorna... Jaja, jag får väl hoppas att solen och värmen hittar hit till slut också!!
Dåligt med luckor i kalendern var det ja... Helgen som kommer är det klassresa som gäller, då jag lovat att vara en av föräldrarna som följer med. Alvin slutar ju sexan nu och då ska de ihopsparade pengarna (som faktiskt blivit en del) spenderas!! Så vi börjar med ett Robinson/Wild Kids-inspirerat äventyr ute i den värmländska skogen och sen blir det övernattning i jättekåta. (Jag håller alla tummar och tår för att väderprognoserna stämmer, för det ser ut att bli bättre väder till helgen!!!!) Nästa dag blir det utmaningar på Boda Borg och då ska även vi föräldrar få vara med som det lät... och Alvin tycker förstås att det är vaaansinnigt pinsamt att mamma ska vara med och "leka" :)))
Nästa vecka ska jag ut och jobba igen, bara en dag, men jag är ju uppbokad i allafall!
Veckan efter det är det tänkt att Alvins klass ska sova över i skolan en natt, äta pizza och kolla på film. Men än så länge verkar intresset svagt från föräldrarnas sida att ställa upp och skolan krävde att minst tre skulle vara med. Så om det krisar, så får jag väl ställa upp även där! För jag vet hur roligt jag själv tyckte att det var med övernattningen i sexan, så det tycker jag dom också ska få vara med om!!
Sen rullar det på med olika aktiviteter och ni som hänger med får väl läsa om dem så småningom!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar