onsdag 1 juni 2011

Ingen vanlig "mitt-i-veckan-dag"

Hm, jag har gått omkring en hel dag och tyckt att det känns som fredag och det kan väl kanske bero på att just den här onsdagen är mer som just en fredag??!! Folk har pratat om grillning, öl och drinkar, åka ut till sommarstugor, åka på minisemester och om hur skönt det ska bli att få vara ledig i morgon... Är det då konstigt att jag blir förvirrad??!! Inte ett dugg tycker jag!!
Annars började dagen alldeles underbart :) Varför behåller jag för mig själv, men kan avslöja såpass mycket, att det känns för j-a skönt att få knäppa nån på näsan ibland. "Nån" som inte lyssnat på mig/oss, utan tyckt att "den" vetat bättre. Som velat köra över och skada... lååång näsa till "den" idag!!!! HA!!
Ikväll är det bara jag och Julia hemma, för Alvin sover över med klassen i deras klassrum... Eller sover och sover, det lär väl inte bli många timmars sömn, men jag hoppas att det blir riktigt roligt i allafall!! Det skulle bli pizza, film och en massa godis och snacks, så det blir säkert bra!! 
Julia sover förstås redan och det har blivit något bättre med sömnen. En riktigt bra natt så vaknar hon faktiskt bara en gång, men hon är inte upp mer än tre gånger/natt även när det är som värst!! På dagarna är det full fart nu när hon far fram och upptäcker (läs pillar på) allt som kommer i hennes väg :) Det gäller att vara med!!! Och efter att hon lärt sig sitta, så har spjälsängen blivit en roligt ställe att vara på. Lite för roligt ibland då hon ska sova :O Det kan ta ganska lång tid innan hon somnar, men hon är ju nöjd och glad och till slut blir det ju tyst i sovrummet!! Lika länge kan hon vara där då hon vaknar, jag bara hör hur hon "pratar" med sina gosedjur och pysslar och grejar :) Idag då hon sovit middag, så passade vi på att ha en liten fotosession och här kommer resultatet:

"Tjena morsan, nu har jag sovit färdigt."
"Jag vilar mig lite här tills jag vaknat till ordentligt!"
"Nja, nu är det inte riktigt lika roligt längre... Ta upp mig NU!!"






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar