lördag 31 augusti 2013

Svårlöst ekvation och namnfest!

Ja, nåt matematiskt geni har jag aldrig varit, så det är väl tur att den krångliga ekvationen är av annan karaktär... Annars är jag helt säker på att jag aldrig hade lyckats lösa den :-) Det som jag (eller vi) ska lyckas lösa, är en krock av händelser: På tisdag ska Timmy regbesiktiga Alvins traktor (i Mora!!) och detta samtidigt som jag sitter på tåget hem från Trelleborg. (Finns inte förbindelser så att jag kan åka över dagen, så jag måste bo en natt på hotell och kommer alltså inte tillbaks till Karlstad förrän på tisdag.) Så nu ska vi pyssla och pussla ihop det här med barnvakteriet..... Men det ordnar sig, det gör det alltid. Men det var ju typiskt att allt skulle lyckas ske på samma gång ;-)

Några som klarar sig själva är hönsen och jag känner mig nöjd att det inte är fyra hundar jag har, som jag skulle behöva ordna hundvakt åt :-D
Och på tal om hönsen, så har jag börjat inse att många som har fjäderfän ger dem namn. Och jag har funderat och funderat och försökt komma på några lämpliga, men har inte riktigt hittat nåt som jag tyckt har passat. Men sen häromkvällen då jag var ute och gav dem mat, så bara dök de upp, Namnen med stort N!!! Jag får bara hoppas att inte nån tar illa upp...
(Och här skulle det ha varit en fin bild, men lyckas inte få ut nån..) Så därför presenterar jag de väl valda namnen; Majbritt, Agnes, Lilly och tuppen Gösta!!
Självklart ordnades en liten namnfest och dagen till ära började det serveras värpfoder, då det enligt våra beräkningar inte bör dröja alltför länge innan första ägget läggs :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar