torsdag 22 augusti 2013

Nu hoppas jag....

Anställningsintervjuer tar på krafterna, åtminstone såna där ens person och liv mer eller mindre ska dissekeras! Det låter kanske hemskt, men herr Intervjuare hade sina orsaker. För att passa in på det här jobbet, så räcker det inte med tonvis av erfarenhet eller namnkunniga referenser, det gäller även att passa in med övriga i "gruppen". Och det betyder att jag ju inte har en aning om hur det har gått!!! Så nu får jag ge mig till tåls och har blivit lovad besked senast tisdag.... För min del får de gärna ringa redan i morgon och meddela att jag fått tjänsten!! Så JA, jag vill alltså gärna ha det här jobbet!!! 33% chans, det är i allafall betydligt större chans än att vinna på lotto :-D

I övrigt måste jag säga att Örebro är en väldigt mysig stad! Och det beror inte bara på att jag hyser en viss förkärlek till slott, det känns av nån anledning betydligt mer "stad" än Karlstad.... Eller om det helt enkelt bara var nyhetens behag, vad vet jag??

Dagens höjdpunkt var en mycket oväntad sådan: På en trottoar i Örebro möter jag en vän som jag träffar väldigt, väldigt sällan. På fem år har vi träffats tre gånger och två av dem har varit på andra sidan jorden, i Thailand!! Och sen plötsligt kommer han promenerande på en gata i Örebro av alla ställen! Vi såg nog ut som fågelholkar båda två skulle jag tro :-) Synd bara att jag hade så bråttom, men om allt klaffar, så kommer vi ses igen redan i september! Kul!!

En del av kvällen har jag ägnat åt att sitta framför datorn och drömma.... Om sol, bad och värme! Inte för att det går att klaga på vädret idag, det har ju varit rena högsommarvärmen!! Men vem drömmer inte om lite semester..... Jag antar att jag får drömma vidare, men jag har hört att utan drömmar dör man......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar