torsdag 15 augusti 2013

06.30

Halv sju, det är tiden som klockan ringt de tre senaste dagarna och det var läääänge sen jag/vi gick upp så tidigt flera dagar på rad. Jag är definitivt inte någon morgonmänniska, men jag har inte haft nåt emot att kliva upp!! Det är skönt att få lite struktur i vardagen och framförallt är det väldigt skönt att barnen blir trötta lite tidigare (än mellan nio och tio) om kvällarna! Igår somnade båda innan halv åtta!!!!

Att få lite fasta tider att gå efter, gör också att mer blir gjort. Idag har jag till exempel varit ute och plockat av lite hallon i trädgården och av dem gjorde jag en superenkel och lika god mjuk kaka! (Tack Kryck för den inspirationen, även om jag inte vet om det var exakt det receptet du hade använt sist vi träffades..)
Finnes: Nybakad mjuk hallonkaka. Sökes: Nån som vill äta upp den ;-)

Häromdagen tog jag barnen i vagnen och det blev en långpromenad med grannen och nu är det bara att hålla tummarna att vi kanske kan göra det till nån typ av vana... För nog är det bra mycket trevligare att ha sällskap på promenaden!!
Förmiddagsfika med annan granne har också hunnits med. Många djupa analyser av världsproblemen gjordes, förstås, men har även börjat planera trevligheter i form av en framtida grannfest. Det ser vi fram emot!!
Har även hunnit med att steka plättar till lunch åt fyra barn, två vuxna och en halvvuxen... Det blir många plättar det :-)
Så när jag ser tillbaka på de sista dagarna, så känns det verkligen som jag fått massor gjort! Om det verkligen är så, har mindre betydelse. Viktigast är känslan av att få nåt gjort och det gör i allafall mig på bättre humör!!


Flickorna undrar förskräckt hur traktorn låter.... Skrotfian till höger utan blöja = en stor dag!!

Julia har varit stolt som en tupp idag; hon har varit utan blöja sen hon vaknade i morse!!! Så det har alltså varit premiär för att vara på dagis utan blöja och det gick bra utan ett enda missöde!! Stora tjejen <3 (Mamman är såklart också jättestolt!!)

Amanda är rosenrasande över att inte få stanna med barnen på dagiset, både då vi lämnar på morgonen och då vi hämtar på eftermiddagen... Så jag kan lova att det hörs när vi går ut genom grindarna :-D Nästa vecka drar verksamheten igång vid Öppna Förskolan igen, så jag har tänkt att vi ska ta en tur dit nån dag. Jag tror att jag vet en liten tjej som kommer trivas som fisken i vattnet!!

Någon måste sitta nånstans och hålla tummarna väldigt hårt just för mig... För jag har faktiskt blivit uppringd av ytterligare ett av företagen där jag sökt jobb, så det blev en telefonintervju idag också!! Så på tisdag ska jag iväg och träffa dem för en intervju "face-to-face"!!! Det är spännande det här kan jag lova :-D Och vad tror ni att jag har börjat oroa mig över? Vad ska jag ha på mig????? Antar att det är lika bra att hitta fram nåt ganska snart, för jag tror inte att jag kommer kunna sluta fundera på det annars..... Hehehe, typiskt tjejproblem va?! ;-)

 


1 kommentar: