onsdag 7 augusti 2013

Sommar, sommar, underbara sommar!!!!

Jag har sagt det förut och jag säger det igen: Jag skulle inte ha nåt emot att bo där det är sommar året runt!!! Första fina dagarna den här sommaren, så vågade jag inte tro, utan tänkte att "det blir väl bara några dagar". Men högtrycket har hållit i sig och vilken sommar vi haft och fortfarande har förresten!!!!!!!!
Finvädret har till och med fått mig att prioritera bort sånt som att läsa nyheterna varje dag, något som jag annars är ganska noga med...... Men jag har helt enkelt inte orkat bemöda mig med att klicka på datorn, eller ens ta fram dem på "paddan". Och som ni redan märkt, så har bloggen också fått vila! Det hade varit mycket enklare om jag hade kunnat publicera från mobilen, men jag får inse att jag inte rår på teknikens under och jag går helt enkelt bet!!

För visst händer massor som jag skulle vilja dela med mig av, men jag får väl ta det "klump-vis"  istället och hoppas att ni som läser har överseende med detta :-)

Sonen (tillsammans med sambon förstås) håller på med projekt A-traktor och det var inget litet projekt.... Det kommer att ta längre tid än planerat, men; "den som väntar på nåt gott"!! Till slut så blir den ju klar och förresten så har ju inte Alvin nåt kort än heller, Vi får väl se hur det går på fredag om han klarar skrivningen eller inte :-O

Jag och sambon har haft en underbar dag tillsammans med vänner på Classic Carweek i Rättvik, en riktig heldag som faktiskt varade tills solen gick upp nästa morgon! Men pigg och rask (hrm, sanning med modifikation, men jag gick upp i allafall...) så klev jag ur sängen 8.30 på morgonen och spenderade hela dagen med småtjejerna och deras farmor och "bonusfarfar" och Timmy i Mora!!
Men det förstås, en sån resa med trevligt sällskap, toppenväder, god mat, dans så långsmurfarna trillade av, är inget annat än en ren energiinjektion, så då är det inte så svårt att kliva upp nästa morgon heller!! Jag bjuder på några bilder från de här underbara dagarna:
Paus i Garsås.

Ett fantastiskt Siljan.

Ett kvällsdopp i ovan nämnda sjö, som var alldeles ljummen...

Solnedgången över långbryggan

Badbus med farmor på Kråkbergsbeachen.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar