lördag 17 augusti 2013

Solen fortsätter att skina

Det har varit en ganska seg dag idag och jag antar att orsaken är dålig sömn!! Egentligen har jag fått sova ovanligt många timmar i sträck i natt, men att vakna runt klockan fem efter att ha sovit hela natten sittandes i soffan, har satt sina spår :-D Somnade visst ifrån det där ytterst intressanta programmet om mineralletning på Grönland igår (Hur kan jag fastna i såna program??!!) och jag måste ju ändå ha sovit ganska djupt, innan jag lyckas att inte vakna trots min oerhört obekväma sovställning. Men som sagt, jag tror inte att det blir riktigt samma sömn som när jag sover bekvämt i min egen säng....

Såna här dagar är det bra att barnen inte är så gamla och därför inte har särskilt stora krav på livet :-) Idag har det varit toppenväder och riktigt varmt och skönt, så vi passade förstås på att vara ute. Och det kan vara nog så bra att få hjälpa mamma att bära in posten, rensa lite i växthuset, plocka några hallon och kolla till hönsen. Allt detta mellan varven som de egna leksakerna dög en stund!!

Ovanligt ointressant inlägg det här må jag säga, men jag kan i allafall bjuda på några bilder från dagen:
Så här glad är Julia då hon fått vara med och plocka "världens största gurka"!

Kycklingarna växer så det knakar och äter som små hästar :-)

Min lilla trädgårdsmästare är snäll och vattnar mina (redan halvdöda) blommor!!
 

1 kommentar: