onsdag 14 augusti 2013

Oskrivna blad.....

Livet är alltid en bok med oskrivna blad, du vet egentligen aldrig vad som händer nästa dag. Men just nu känns allt i mitt liv väldigt oskrivet: Inget jobb och jag vet faktiskt inte ens var jag bor om ett par månader....

Just jobbet, så får jag ju fortsätta att ihärdigt skicka in ansökningar och "lägga ut krokar" bland vänner och bekanta, sen hoppas att det löser sig till slut! Faktiskt så har ett av företagen som jag mailade igår hört av sig redan idag!! Jag har alltså gått ett steg vidare i urvalsprocessen, så nu håller jag förstås alla tummar och tår..... Ni läsare får gärna hjälpa till ;-)

Sen boendet... Huset har legat ute till försäljning ett tag, men det har varit minst sagt svalt intresse. Och vi hade helt enkelt börjat acceptera att vi skulle bli kvar här och var faktiskt inte särskilt missnöjda med det heller. Sen helt plötsligt så är det flera familjer som är intresserade!!!!! Nu betyder ju inte det per automatik att det blir någon försäljning, allt kan ju hända, men vi blev nästan lite tagna på sängen :-) 
Så nu får vi ta en dag i taget och se vad som händer, men vi vet i allafall en sak och det är att om vi ska flytta, så blir det inte tillbaka till Dalarna, utan det blir någonstans i Karlstad med omnejd!! Vi sitter förstås och kikar lite på Hemnet, för lite förberedda vill vi ändå vara, om det nu skulle bli försäljning. Och vi har faktiskt redan varit på en visning och det var ett intressant objekt.... 
Så nu hoppas vi att vi inte behöver vänta alltför länge innan det börjar hända saker, vore skönt att veta om det blir det ena eller det andra faktiskt!

2 kommentarer:

  1. Jaha, trodde ni skulle till Dalarna
    Men Karlstad är ju en härlig stad
    Kommer och hälsar på oavsett <3

    SvaraRadera
  2. Wow, vilken spännande tid i livet.. Följer med spänning :)
    Kram!

    SvaraRadera