måndag 2 september 2013

Låååång dag

04.30 ringde klockan i morse.... okristlig tid!! Sen tillbringade jag sju timmar på tåg och buss innan jag kom fram till Trelleborg. Och där väntade rena avrättningen, eller vad ska jag jämföra det med att sitta i intervju i TVÅ timmar? De hade till och med hyrt in en konsult som gjorde ett personlighetstest. Snacka om att vändas ut och in :-)
Fick även en skymt av min "motståndare"! Och är det någon i 12 cm höga stilettklackar och kortkort de söker, då har inte jag fått jobbet, om jag säger så!
Nu får jag vänta ytterligare några dagar på besked.... Får se om jag får åka till Spanien och slicka mina sår, eller om jag får fira.....

Har passat på att "turista" lite i Malmö. Insåg att jag inte varit här på 16 år och blev faktiskt riktigt imponerad av mig själv över att jag lyckades hitta från hotellet (som för övrigt ligger på en halvmörk gata nästan vid hamnen, inget drömläge....) och till Lilla Torg! Hur mysigt är det inte där?!
Stoppade i mig lite mat och hade nog tänkt fortsätta strosa runt lite, men till slut fick jag ge vika för vädret.... Paraplyet var inte till stor hjälp, då det även blåste halv storm ute. Så jag gick tillbaka till hotellet och njöt av den "fantastiska" utsikten från mitt fönster...


Eller i ärlighetens namn så drog jag snabbt för alla gardiner och slog på tvn istället!

Nu ska jag strax ta och lägga mig. Vill att det ska bli morgon, av flera orsaker: Jag längtar efter hotellfrukost, jag vill att besiktningen av traktorn ska vara klar (och håller tummar och tår att den går igenom) och sist, men absolut inte minst, så vill jag ju träffa min älskling Julia som fyller tre år i morgon!!! Känns i hjärtat att inte få vara där och sjunga för henne i morgon bitti.... Så nu får jag hoppas att den här resan var värd att offra det för.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar