onsdag 14 augusti 2013

Snart läggdags!

Snart får jag äntligen gå och sova! Får? kanske nån undrar och vad skulle hindra mig? Jo, att jag måste in ett par gånger i timmen och kolla till Amanda...... 
Tidigare ikväll ringde sambon och tyckte att jag för tillfället verkade ha ett ganska händelsefattigt liv här på Lövberga. Med facit i hand, så borde han kanske inte ha sagt nåt :-D Mindre än en halvtimme senare, så brakade Amanda ner från en köksstol med huvudet före :-( Näsan tog nog värsta smällen och som ett resultat av detta, så blödde hon förstås näsblod. Efter samtal med 1177, så behövde vi i allafall inte uppsöka läkare, men jag beordrades att hålla koll på henne fram till klockan ett.... Och snart blir den det och jag får gå och sova!!
Ganska snabbt efter den "lilla" smällen, så verkade hon precis som vanligt igen, men självklart har jag ju velat kolla till henne ändå, då det var ju rekommendationen jag fick!

Jag har ganska vilda barn, det kan jag inte förneka. Jag kan nog inte heller blunda för vart det kommer ifrån..... jag har ju inte direkt varit ett lugnt och stillsamt barn själv :-)

Men jag har fått mycket vettigt gjort ikväll i allafall!!! Bland annat skickat iväg en massa jobbansökningar! Snart ska ju Amanda börja dagis och jag har ju, tyvärr, inte nåt jobb att komma tillbaka till.... (Hade ju bara en provanställning då jag blev gravid med Julia, så det jobbet rök ju all världens väg.....Tråkigt nog!) Så det är ju bara att söka ett nytt och hoppas på att jag har några kvalitéer som nån av de andra, säkert hundratals, sökande inte har!! Jag skulle helst inte vilja ha nåt med Arbetsförmedlingen att göra, så jag hoppas, hoppas, hoppas att det ska lösa sig utan deras inblandning! Någon som har nåt lämpligt jobb på lut, så är det bara att höra av sig ;-) Jag är inte särskilt kräsen!!!

Och på tal om dagis, så damp det ner ett mycket positivt besked i brevlådan en dag! Innan semestern, så fick vi ju beskedet att vi inte skulle få nån plats åt Amanda varesig i Skåre eller Stodene, utan vi skulle få åka in till stan någonstans med henne. Så det här har jag gått och oroat mig lite för under sommaren.. Men så kom placeringsmeddelandet och hon har fått plats i Skåre trots allt! Det var ju inte där jag hade sökt, men jag får väl hoppas på att hon hamnar "rätt" till slut! För visst är det smidigast att hämta och lämna båda på samma ställe!!!

Nähäpp, nu är klockan visst fem över, så godnatt på er!!

4 kommentarer:

  1. Hej!
    Jag heter Lisbeth och jobbar som arbetsförmedlare på Arbetsförmedlingen. Vi prenumererar på blogginlägg som handlar om Arbetsförmedlingen.

    Så bra att du hittat många jobb att söka!

    Tänk på att söka jobb via olika vägar och kontakter så har du större chans!

    Titta gärna på flera jobbsajter för att hitta jobben, se här: http://korta.nu/andrajobbsidor

    Träffa arbetsgivare direkt hos oss på Arbetsförmedlingen, se här:
    http://korta.nu/tvc9r

    Du är välkommen att ringa till oss på 0771-416 416 eller chatta med oss här: www.arbetsformedlingen.se/kontakt. Det går bra att vara anonym när du ringer oss eller chattar med oss.

    Lycka till med jobbsökandet!

    Med vänlig hälsning
    Lisbeth, arbetsförmedlare

    SvaraRadera
  2. Hoppas du hittar ett jobb snart! Det gör du säkert! Fortsätt vara som du är och sök massor på egen hand. Lägg gärna till personliga reflekteringar när du söker så man vet att du är intresserad av just det jobbet. Var ihärdig och följ gärna upp efter nån vecka. Med din utstrålning blir det nog inte så svårt! Lycka till!! Kram Marie

    SvaraRadera
  3. Tack för de orden Marie! Och faktiskt så har ett av företagen hört av sig redan idag :-) Så nu är det bara att hålla tummarna!!!!

    SvaraRadera
  4. Håller tummarna att du får ett jobb du vill ha och att förskolan levererar :-)

    SvaraRadera