onsdag 24 juli 2013

Sommartider!!

Återigen har lite drygt en vecka skenat iväg och vad har jag då tiden ägnats åt? 

Först och främst kom sambon hem några dagar tidigare än planerat från jobbet och det hade ju kunnat vara trevligt om det varit under andra omständigheter.... Vi får hålla tummarna för en operationstid så snart som möjligt, så att han blir kvitt sina besvär!!!
 
Det är ju tur att han kan sitta utan problem, så att vi kunde ut och "lufta" Challengern!!



Julia gillar också att åka den bilen!!

Sen har jag förstås hunnit med några dagar i hembygden!!! Vecka 29 innebär Dansbandsvecka i Malung och det är alltid roligt att åka hem då! Det är lite av en hemvändarvecka och det är så roligt att träffa en massa vänner och bekanta som man kanske inte träffat på flera år!!

Färden hem på fredagsnatten... Då man åker bil som är lika stor som ett halvt vardagsrum, så finns det faktiskt plats för elva personer :-)



Vi har varit på dop också! Även det i Malungs kyrka och med många långväga gäster. Eller vad sägs om barnets mormor som bor låååångt upp i Norge, eller fastern som till vardags bor i Abu Dhabi?? Roligt att "alla" är på plats en sån dag!!

Men den absolut viktigaste händelsen under den här tiden har ändå en födelsedag varit och inte vilken födelsedag som helst, utan Alvins födelsedag!!!! :-) Helt otroligt att det gått femton år sen den där kaosartade tiden på Falu lasarett..... Jag minns det förstås som om det vore igår; att vattnet gick nio veckor för tidigt, att personalen trodde att det skulle dröja veckor innan det hände nåt mer, hur fort allt gick sen på kvällen och hur jag bara fick ringa hem till Timmy och tala om att allt var klart.... Veckorna på neonatalavdelningen, en overklig värld som jag inte hade vetat existerade innan.... Men även liten blir stor till slut och nu har han alltså fyllt tonåring, min goa unge ;-)
Då 1878 g lätt och 42 cm lång.... Idag längre än mamma :-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar