tisdag 1 maj 2012

Fredagsfasa!!

I fredags var det dags för vägning och mätning av lilla Amanda och hon växer verkligen som hon ska!! 800 gram sen födseln och viktkurvan går spikrakt uppåt. Frid och fröjd med andra ord.... MEN, både sköterskan (och läkaren som hon hämtade), tyckte att lilla fröken fortfarande var väldigt gul. Så vi blev skickade till lasarettet för provtagning, IGEN!!! Hua, vilken pärs!! Precis som förut, så var liten snål med dropparna och det krävdes tre försök innan det gav nåt resultat :(
Fick sen beskedet att det skulle ta ungefär en timme innan jag fick provsvaren och då var klockan ungefär halv fyra. Och jag väntade, väntade och väntade.... tills halv sju!!!!!!! Roligare kan man ju ha en fredag eftermiddag/tidig kväll och jag lovar att jag hann bli ordentligt orolig också!!
Nu var alla prover bra! Det (halten av gulsot, eller vad jag ska kalla det) är på väg ner, men det går sakta. Sen kollades det tydligen också vilken typ av bilirubin hon hade och det var av den typen som inte är farlig för levern.
Faran över alltså och vi fick åka hem.
Behöver jag säga att jag var överlycklig?! (Och att huvudvärken kom som ett brev på posten när jag väl kom hem...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar