fredag 25 maj 2012

Att glädjas åt!!!

Först och främst vill jag bara säga en sak: Den som hittar ett botemedel mot kolik kommer bli en mycket förmögen man eller kvinna!! Ni som haft ett "kolikbarn" vet nog vad jag pratar om: Det skulle vara ovärderligt att slippa se sitt barn lida och man inte kan göra nånting...
Ja, ja... Det var en parentes, nu åter till överskriften!!

För trots att det ibland kan kännas som att allt går emot en, (som nu till exempel, när Julias feber försvunnit, men istället "ersatts" av en hosta från helvetet....) så gäller det att hitta det i ens liv som man kan glädjas åt. Och det är ju faktiskt massor, även då allt känns nattsvart!! Just nu skulle jag vilja "puffa" lite extra för sånt som gör min vardag lite lättare att hantera:
Phil & Teds har flyttat in och det är jag verkligen tacksam för!! Det var kärlek vid första ögonkastet och hittills har den inte gjort mig besviken!!
Även Julia är nöjd som ni ser! (Vagnbilderna är gamla.. Är väl bäst att jag påpekar, så inte nån tror att jag har alla dessa kläder på mina barn i värmen.)
Det nyplanterade äppelträdet står i full blom!
Min lilla hjältinna!! Först flera dygn med över 40 graders feber och efter det en hosta som gör att hon nästan kräks emellanåt :( Men trots allt, så måste jag beundra henne att hon orkar hålla humöret uppe såpass bra som hon gör <3
Andra turen till lasarettet på tre dagar. Den här gången till barnakuten och vi trodde det besöket skulle gå snabbt och smidigt... Ack vad vi bedrog oss, för det blev många timmars väntan även där. Men återigen så gjorde min älskling mig stolt och hade betydligt större tålamod än vad jag nånsin kunnat drömma om!!
VÄDRET!!! Say no more!!! :))

1 kommentar:

  1. P&T är en skänk från gudarna! Mina telningar är ju också födda tätt och den har följt oss länge. Barnen har älskat att åka i den. Hoppas ni får lika stor glädje av den som vi haft. Smidig som bara den!

    SvaraRadera