fredag 18 maj 2012

Sällan vid datorn....

Nu lyser inläggen med sin frånvaro ordentligt.... och orsaken stavas; Amandas mage!! Det är tur att man vet att det går över, men ack så jobbigt ibland då man är "mitt i det".
Jag antar att det är lite kolik som lilla fröken har och trots flera sorters magdroppar och att jag tänker på vad jag äter och så vidare och så vidare, så verkar eländet komma varje kväll i allafall :( Vissa kvällar är skrikperioden kortare, men ibland så kan det hålla på upp till fem timmar. Mammahjärtat blöder och det gör ont i mig att se hur ont min lilla älskling har :( Det är inte mycket annat att göra än att bära, buffa i rumpan och trösta så gott det går. Och framförallt se framåt!!! Det här går över och i det stora hela så handlar det om en kort period av livet, en jobbig sådan, men jag överlever!!
Jag är tacksam att jag har en till liten tjej, som trots sin ringa ålder är en förståndig fröken och inte ställer till med alltför mycket rackartyg när lillasyster har det som jobbigast. Men framförallt är jag väldigt tacksam att Julia överhuvudtaget kan somna och även sover trots lillasysters ihärdiga skrikande!
Nähäpp, nu har jag gjort lite nytta (pumpat, alltså inte bara bloggat) och jag antar att det är dags att försöka få lite välbehövlig sömn! Godnatt på er alla!
En stolt storasyster som vill "sin" bebis så väl <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar