söndag 20 maj 2012

Lördagsnöje??

Hur spenderade ni lördagskvällen?? Själv insåg jag att jag missat att det faktiskt var lördag... Lätt hänt :))
Skulle ut och handla ikväll och tänkte då även passa på att åka till lasarettet och leverera lite mjölk till små behövande bebisar. (Det får jag göra alla dagar på året, alla tider. Varför jag aldrig reflekterade över just vilken dag det var idag!!) På vägen dit, så mötte jag ett glatt gäng som kom promenerande längs en trottoar och jag tänker: "Oj, så finklädda dom var då!!".... Då jag plötsligt inser att det är ju faktiskt är lördagkväll och folk är på väg ner på stan!! Sminkade med snygga frisyrer, hippa kläder och jag antar att dom luktade fantastiskt gott av nån härlig parfym.... Om jag hade velat byta med dom?? Nej, faktiskt inte!!! Trots att jag satt där i bilen, i allt annat än glamourösa kläder, håret i en slarvig tofs och gympaskorna stadigt på fötterna... Jag har nåt alldeles för underbart här hemma, som jag inte skulle byta mot en bal på slottet ens!! Och parfym i all ära, med finns det nåt som går upp mot doften av en bebis?? <3
Amanda myser i farmors famn.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar