onsdag 2 maj 2012

Oro och trevligheter!!

Långhelgen har tillbringats i Dalarna och av många planer, blev mycket lite gjort. Anledningen till detta var två fruktansvärda nätter då jag var nästan helt säker på att Amanda fått kolik :( Första natten på plats, så skrek hon... och skrek... och skrek. Och andra natten var likadan, med den skillnaden att det började redan tidigt på kvällen.
Kollade runt på nätet och det mesta stämde med symptomen på just kolik.... Och då började jag bli riktigt orolig. Inte för att kolik är nåt farligt, även om det är väldigt, väldigt jobbigt för både barnet och föräldrarna. Nej, oron gällde att Timmy (förmodligen) åker på jobb nästa vecka... Och jag såg framför mig: Fjorton dagar utan nån nattlig sömn och dessutom begränsade möjligheter till vila på dagtid, då en viss Julia vill ha massor av uppmärksamhet... 
Men sen, de senaste två nätterna, då har det varit lugnt. Jag ropar inte hej än, det är det dummaste man kan göra. Men jag kan ju hoppas på att hon "bara" hade fruktansvärd magknip ett par dagar!!!

Annars hade vi en bra helg i Malung. Elisabeth skämde bort oss med god mat, passade Julia då vi hittade på annat och också tålmodigt bar runt på lilla Amanda. Hon säger att det är roligt att vi vill komma och hälsa på och jag tycker att det är väldigt roligt att hon vill ta emot hela gänget. Nu stannade förvisso Alvin kvar hos en kompis i Karlstad, men jag lovar att vi tar plats ändå när vi stormar in med all vår packning :)

På Valborg firade vi Timmy som fyllde 30+ :)) Och Julia sjöng och hurrade så fint för sin pappa <3 (Vi andra sjöng också, men jag tror inte det var fullt lika uppskattat....)

Sen är det som vanligt: Även om det kan vara väldigt trevligt att vara ute och hälsa på, så är det allt bra skönt att få komma hem sen igen!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar