lördag 8 oktober 2011

Tillbaka på svensk mark!

Igår landade jag alltså i KALLA Sverige igen! För det var en hemsk kyla som slog emot oss då vi klev av planet.... och ingen jacka hade jag med heller!! 
Har haft en varm och skön vecka med massor av sol och bad. Hotellet var sådär: Ryssar, ryssar och åter ryssar! Till och med maten var anpassad för att passa denna befolkning, synd nog. Så det blev mer än ett restaurangbesök under veckan, jag klarade helt enkelt inte av maten i längden :)) Annars var det bra rum och rent och fräscht. 
Detur som researrangör är kanske inget jag vill rekommendera. Nu har jag testat det en gång och vet att det blir ingen repris!!
En hel del gnäll från en som bara varit lat i en hel vecka va?? Men jag är i allafall toppennöjd,  huvudsaken för min del är nämligen att det är bra väder och det har varit helt underbart!!!!
Har förstås saknat familjen, MASSOR!! Och jag har konstaterat att resa vill jag göra tillsammans med min familj, sånt vill jag uppleva med dom som betyder allra mest för mig!! Så som det känns idag, så blir det ingen mer "husmorssemester" för min del!
Har ju fortfarande inte kommit "hem". Alltså hem hem till Karlstad. Men i morgon så bär det äntligen av och jag lovar att det ska bli såååå skönt att få sova i min egen säng!! Killarna lämnar jag dock kvar, för det är ju älgjakt till veckan och för Alvins del så blir det premiär på pass i skogen tillsammans med pappa. Dessutom ska dom också sova i en jaktkoja i skogen.... behöver jag ens säga att det är en som är pirrig och förväntansfull??!! 
Har ett fullspäckat schema till veckan och det är väl priset man får betala då man latat sig i solen en hel vecka förstår jag :) Bara att hoppas att lilltösen håller sig på benen, annars blir det hårt att hinna med allt!! Vi får se, vi får se!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar