lördag 15 oktober 2011

En bra måndag var det i allafall!!

Jag hade tänkt skriva om måndagen tidigare i veckan, men det har ju inte riktigt blivit av!! För måndagen började nämligen mycket, mycket bra :)
Under helgen satt jag nämligen och "spånade" på lite idéer: Jag hoppar ju fortfarande in och jobbar för Memira då och då, men alldeles för sällan enligt mig. Så jag hade så smått börjat fundera på om jag skulle försöka hitta nåt annat ställe där jag kunde få hoppa in och jobba lite extra ibland. Det är jättemysigt att vara hemma och vara mamma"ledig", men det är också bra roligt att komma ut och träffa folk emellanåt!! Och inte vet jag vad jag har för märklig telepatisk förmåga, men jag börjar tro att jag skickat ut några konstiga signaler :) För på måndag morgon ringer mobilen och gissa om jag blir förvånad när det visar sig vara från ett företag som arrangerar större event några gånger om året här i stan??!! Och nu undrar dom om jag vill jobba lite åt dom med att åka runt och marknadsföra just ett av dessa event.... Yrvaken som jag var, så fattade jag nog ingenting till att börja med :) Men dom ville träffa mig så snart som möjligt och det slutade med att jag åkte dit redan på måndag eftermiddag! Så vecka 44 gör jag premiär!!! Nu kanske ni tycker att jag är lite kryptisk... vaddå för event kanske ni vill veta?! Och jag lovar att det ska ni få veta också, bara jag får lite klarhet i vad det innebär och vad som väntas av mig, så ska jag avslöja vad jag ska ut och "pusha för"!

Nu var inte det här enda anledningen till att måndagen var en bra dag, nejdå! Bästa Lisa och hennes lilla Arvid var här och hälsade på nästan hela dagen. Vi åt lunch tillsammans och våra knattar lekte och busade sig dödströtta :) Våra små är ganska lika och leker redan riktigt bra ihop. Och tur är ju det, eftersom mammorna också trivs så bra ihop och lätt slår ihjäl många timmar tillsammans :)

Ikväll kommer äntligen sambon hem från älgjakten och med sig har han MASSOR av kött. Det hade tydligen bland annat blivit cirka 100 paket med färs.... Behöver jag säga att han jagar i ett lag med mycket god tilldelning??!! Har nästan lite dåligt samvete, för att jag bara har suttit här och latat mig när Timmy och Elisabeth (TUSEN, TUSEN tack till henne) har tagit reda på allt detta kött??!! Men visst är det lyxigt att få hem det färdigpackat i påsar och bara stoppa ner i frysen!! Känns skönt att få fylla boxen och sen få laga en massa smarrigt av älg! Gött det!!

1 kommentar:

  1. Åhh, härligt att fylla frysen med älgfärs! Lyx!! Spännande med eventet! :)

    Hur går det med Julia? Hoppas att febern är borta!!

    Kramar

    SvaraRadera