söndag 30 oktober 2011

Spöken....

I dubbel bemärkelse!! Lilla Julia har sett spöken hela natten! Eller det kan ju inte jag veta, men mardrömmar har hon i allafall haft. Stackarn :( Till slut fick hon sova bredvid mig och då slutade hon i allafall gråta. Men hon har kastat sig av och an och ville helst ligga nära, nära (läs på min kudde) och sova. Vilket betyder att timmarna jag har fått sova inatt är lätträknade!! Med resultatet att det går omkring ett livs levande spöke ute på Lövberga idag!! Några dyra Halloweenkostymer behövs således inte :))

Igår lunkade lördagen på i ett behagligt tempo. Vi började dagen med en brasa i kaminen och det känns alltid mysigt. Efter frukost gick jag och Julia ut och krattade undan ytterligare en miljon löv från gården. Efter lunch packade vi oss iväg till Grums för innebandymatch. Alvins lag kämpade tappert, men motståndet blev för hårt. Det är bara att ta nya tag nästa gång!! Till middag bakades pizza och sen gick luften ur oss allihop!! Julia somnade nästan på studs, Alvin försvann in på rummet och det hördes inte ett pip och själv lyckades jag ännu en gång somna på soffan :) Vaknade när grannen skulle ut och ge hästarna kvällsmat, för av nån anledning så var det ett j-a liv i stallet. Men tur var ju det, för då fick jag masa mig iväg till sängen och den är allt skönare än soffan!! Och tur var det ju också att jag somnade tidigt, med tanke på hur lite sömn det blev resten av natten. Så nu ska jag försöka ta igen lite av detta och passa på att sova en stund till nu när Julia sover igen!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar