onsdag 28 september 2011

Uppdatering

Jag är hemskt osynlig på bloggen, jag vet, men det har sina orsaker.... De senaste tre veckorna har inte varit någon dans på rosor :( En liten som haft feber fem dagar, feberfri två och sen feber fem dagar igen och så har det alltså rullat på. Som avslutning nu efter sprutan, så åkte hon dessutom på en riktigt eländig förkylning. Snor som rinner hela tiden, ingen aptit och om möjligt ännu mindre sömn om nätterna..... både för henne och hennes mamma!
Dagarna har inte heller varit så roliga: Det har mest handlat om att bära och trösta och det har i ärlighetens namn inte blivit särskilt mycket gjort. De stunder hon sovit har jag förstås varit tvungen att ta hand om alla vardagssysslor: Rena kläder, mat, disk, plocka ihop, jaga dammråttor.... Ja, ni vet sånt som måste göras oavsett hur trött man känner sig! Så när kvällen har kommit, då har dator och tv inte varit så lockande. Utan jag har helt enkelt stupat i säng!!
Naturligtvis längtade och längtade jag tills sambon skulle komma hem från jobbet, så jag kunde bli "avbytt" och få sova nån natt. Men...... gissa vem som kommer hem och också är genomförkyld, jo, Timmy förstås :(( Så det var bara att bita ihop och fortsätta torka snor och trösta en ledsen tjej om nätterna... Kunde det möjligtvis bli värre?? Ja naturligtvis, jag har själv blivit dunderförkyld!! Inte helt oväntat då jag delat hus med två "smitthärdar" :)) Dessutom skulle jag inte alls ha tid att vara sjuk just nu!!!!! Jag har nämligen bokat en resa och drar till söderut på fredag..... om jag orkar :(( Just nu känns det inte riktigt som jag är i form för något dylikt, men jag kan bara hålla tummarna för att jag blir bättre och att jag verkligen kommer iväg!! Jag är nämligen lite ego och tycker att jag gjort mig förtjänt av en veckas semester med all inclusive, sol, värme och baaaaara lata mig hela dagarna!! "Ladda batterierna" som det så fint heter. Så ni kan gissa om det skulle kännas riktigt, riktigt surt om jag inte skulle komma iväg??!! Snälla, snälla, håll era tummar och tår så att förkylningen försvinner och att resan blir av!!

1 kommentar:

  1. Ska du dra iväg helt ensam!? Vilken lyx!
    Håller tummarna att du blir frisk!

    SvaraRadera