fredag 14 oktober 2011

Äntligen fredag!!

Vissa längtar till fredag för att det betyder helg och ett par lediga dagar. Här har veckans dagar inte så stor betydelse, jag tycker alla rullar på ungefär likadant. Men just den här veckan har jag ändå längtat till just fredag, för idag var det ju dags för återbesök på lasarettet med lilla Julia... Onsdag och torsdag har jag haft en rent överjävlig huvudvärk, spänningar inför vad läkaren skulle säga idag förstås :(
Det var en ångestfylld resa dom där (hela) tio minuterna som det tar in.. Skulle till en läkare med jour, så vi fick naturligtvis vänta lite innan hon dök upp. MEN, sen gick det jättebra!! Doktor Sjögren klämde och tryckte och sen klämde och tryckte lite hårdare, men min lilla superhjältinna sa inte ens så mycket som ett litet pip. Så utifrån dagens besök, så anser dom det högst osannolikt att något skulle vara trasigt.... Och ni kan gissa om en stoooor sten föll från mitt hjärta??!! Nu ska vi inte ropa hej riktigt, riktigt än: Liten har fått feber och det var tydligen inte ett alldeles bra tecken. Men nu tror (hoppas, hoppas) jag att det beror på att en till liten tand snart tänker titta fram i överkäken. Ska förstås hålla koll på tempen några dagar och sen blir det ytterligare ett återbesök i slutet av månaden.
Och trots att hon inte är helt "friskförklarad", så känner jag mig faktiskt ganska lugn. För om nåt vore trasigt och nån klämde, så borde det väl göra väldigt ont... Eller??!! Jag tror det i alla fall! 
Så nu får jag väl försöka att lägga hela den här mardrömmen bakom mig och ta nya friska tag!! Har ju så mycket att vara glad åt, men oro kan lätt äta upp alla positiva tankar...
Ha en bra helg allihopa, för det tänker jag ha!   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar