fredag 17 juni 2011

Dags för fredagsmys...??!!

Igår var en intensiv dag som började redan runt fem på morgonen!! Jag skulle till Stockholm på kurs (så att jag får dela ut mediciner då jag ska jobba i sommar) och tåget skulle gå 06.38.. GÄÄSP säger jag bara :) Jag skriver skulle gå, för det finns väl ingen som tror att SJ´s avgångar lämnar perrongen på utsatt tid?? Nu blev vi inte mer än en halvtimme sena till Stockholm och dessutom slapp jag åka X2000, så jag kanske borde låta bli att klaga. Men ärligt talat, så vet jag inte om jag ska skratta eller gråta åt tåg-eländet i Sverige!!
Hur som helst, så kändes det i allafall lite märkligt att behöva åka ända till huvudstaden för att gå en kurs på 1 1/2 timme, bli bjuden på lunch och sen styra kosan mot Karlstad igen, men så ville tydligen företaget ha det och jag fick min delegering och den vill (vägrar!!) jag jobba utan!! Så det var väl värt den "lilla utflykten"!!
Gårdagens flackande och det här USLA vädret idag, har gjort att jag funderat på om jag verkligen vaknat till ordentligt på hela dagen?! Den enda ljuspunkten var babysimmet. Och idag åkte vi faktiskt hela familjen, så det var riktigt trevligt. Det var även sista gången för den här terminen, så nu hoppas vi på fint väder så vi kan bada ute snart och sen tar vi nya tag på simhallen till hösten!!
Kvällen har ägnats åt packning, för i morgon bitti ska jag skjutsa Alvin på fiskeläger. Han är ju en riktig fiskefantast, så jag hoppas att han får en toppenvecka tillsammans med 17 likasinnade!!
Sen är det ju fredag och då bör väl kvällen ägnas åt fredagsmys, eller?? Nja, inte i det här huset just idag då... Timmys dator har varit trasig några dagar och det har varit riktigt skönt ;) Men idag kom den nya delen på posten, så nu sitter grabbarna där vid varsinn dator och spelar... och jag sitter vid den här och bloggar. Mysigt va??? ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar