tisdag 28 juni 2011

Nya FRISKA tag!!

Idag har jag då återigen kört iväg Alvin på fiskeläger och han har lovat att inte bli sjuk :) Ett första sms har kommit nu ikväll att allt är bra, alla är schyssta (det här lägret är ju egentligen för åk 8-9, men det fanns platser kvar och då fick han vara med ändå. MEN förstås lite pirrigt med bara äldre...) och snart skulle också fisket dra igång. Ikväll är det tydligen mete som gäller, men i morgon kommer lägrets höjdpunkt: Då ska gänget ut och trollingfiska på Vänern efter lax och regnbåge!! Och med tanke på vad väderprognosen visar, så kan dom väl inte få annat än en toppendag??!!
Här hemma har vi mestadels tagit det piano idag i värmen, lite vardagssysslor har dock bockats av och Timmy har tagit en tur till återvinningscentralen med skräp från stallet. Till middag lagade jag kycklingspett med jordnötssås, en av mina favoriträtter, så idag lider jag av mat-koma :) Jag undrar om jag nånsin kommer tröttna på den rätten?? Har svårt att tro det!!
Har återigen fått samtal om mer jobb under sommaren, men det är då rackarns också att det alltid är så "dåliga" datum som erbjuds... Ska jag kunna jobba, så kan ju Timmy inte vara på jobb och det ska ju heller inte krocka med något vi har planerat sen tidigare. Men jag tror minsann att företaget prenumenerar på att fråga just om såna dagar och snart tycker jag att det börjar bli pinsamt att jag /nästan/ alltid måste tacka nej :( Jaja, jag har varit klar med hur min situation ser ut och jag ställer i allafall upp när jag har möjlighet!!
I morgon ser det som sagt ut att bli toppenväder, så det lutar nog åt att vi beger oss till nån strand nånstans för att få lite färg på våra bleka kroppar och kanske också bada!! Det gäller ju att passa på att njuta som att varje varm dag vore den sista :))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar