tisdag 7 juni 2011

"Vanlig" dag igen!!

Ja, då blev det vardag igen och Alvin har påbörjat sin sista vecka på Stodeneskolan och således även på mellanstadiet!! Det ska bli skönt att han får sluta och jag hoppas att hösten blir en riktig nystart för honom, det behöver han så väl!! Och jag tröstar mig med att jag vet att "det" kommer att gå i pension inom några år, vilket innebär att det inte finns någon som helst risk att Julia kommer "råka ut" för denna!! Kanske vore det läge att lämna över "stafettpinnen" redan nu till någon ung och hungrig med en modernare syn på skolväsendet och som kanske är begåvad med i allafall lite känslor??!! Om jag är elak? Bara när jag tycker det är befogat!!
Sådär ja, nu har jag fått spy lite galla och lovar att resten av inlägget kommer att innehålla mer positiva tongångar :)
Idag har vi träffats i föräldragruppen, eller det som var föräldragruppen. Men vi försöker i allafall träffas med jämna mellanrum, för att få se hur våra små gullungar växer och utvecklas. Och nog växer dom små liven!! Vi konstaterade att den äldsta "bebisen" snart fyller ett år (tyvärr kunde han och hans mamma inte vara med idag, men vi hoppas få se dom nästa gång!)och vi kan bara fråga oss vart tiden tagit vägen?! Idag var det i allafall full fart och favoritsysslan för dom små verkar vara att "stjäla" leksaker från varandra. Varför ta det som ligger bredvid en, när man kan ta det som nån annan har i handen?! :) Nu blev inte vi så långvariga idag, för värmen har tagit hårt på Julia och hon har sovit väldigt mycket de sista dagarna. Så efter två timmar talade hon om att hon hade fått nog och då vi kom hem, så somnade hon på bara ett ögonblick.... Trött 
Nu kanske det inte bara är värmen som tar på Julia, det går förstås åt massor av energi till all träning!! Sen hon började stå, så har det definitivt blivit favoritsysselsättningen och det är till och med så roligt, att hon har svårt att kunna ligga still när hon ska sova :) Så läggningen om kvällarna har förvandlats till en lång process, ofta upp till 1 1/2 timme.... Hon är envis tjejen :) Och väldigt, väldigt go :)
Det är tur att det finns så många bra saker att resa sig mot här hemma!!

Jag tycker minen säger allt: "Kolla vad jag kan" :)

1 kommentar: