måndag 20 juni 2011

Sjukstuga...

Eller lite i allafall: Det blev ett rekordkort fiskeläger för Alvin, för redan mitt på dagen igår så ringde en av ledarna och berättade att min älskade son blivit sjuk :(( Inget man kan göra något åt, men jag visste hur besviken han skulle vara när jag hämtade honom... Och det var en "låg" son jag mötte, men det ändrades snart!! Det är nämligen ett läger till efter midsommar, egentligen för åk 8-9, men där det tydligen finns lediga platser. Alvin får vara med där och det är vi förstås jättetacksamma för, så nu laddar vi om inför det lägret istället!!
Julia fick magsjuka i mitten av förra veckan och tyvärr verkar hon inte ha hämtat sig helt från eländet än :( Dessutom har hon haft lite småfeber ett par dagar nu, är jättetrött och sover onormalt mycket. Så idag blev det en tur till vårdcentralen, men efter undersökning och provtagning så fanns inget som tydde på att det skulle vara nåt annat än nåt virus. Så vi får vänta och se om hon piggnar på sig. Läkaren skulle ringa upp på torsdag för att kolla läget och vi hoppas förstås att vi fått tillbaka "den gamla vanliga" Julia då, så att vi slipper fler läkarbesök!!
Vi vuxna är i allafall på benen och det är skönt!! Jag håller på med ett litet "specialprojekt", en överraskning för en väldigt speciell människa. Mer än så kan jag förstås inte avslöja just nu, men jag kommer uppdatera er när jag är klar och överraskningen överlämnats!!
Till helgen är det midsommar och vi har fortfarande inte bestämt var eller hur vi ska fira. Prio ett just nu är ju att kidsen blir friska och sen får vi se vad som händer!! Det blir nog midsommar även utan alltför storslagna planer skulle jag tro :))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar