onsdag 15 juni 2011

Så här har vi haft det....

Fortsätter att vara dålig på att uppdatera bloggen, ber om ursäkt och hoppas att det ska bli bättring!!
Onsdag och torsdag förra veckan var jag sjuk!! Riktigt kass och jag undrade hur det skulle gå när jag knappt orkade resa mig och dessutom var själv hemma och har en Julia som är både högt och lågt. Men jag gjorde bara det allra mest nödvändiga och tillbringade mycket tid liggandes på golvet bredvid min busunge, som faktiskt höll sig i närheten av mig då, nästan hela tiden i allafall :)
Fredag morgon kände jag mig något piggare och beslutet togs att vi skulle åka till Malung som planerat! Där uppe skulle Sannes (Timmys syster) student firas och för Alvins del, och kompisen Joel som följde med från Karlstad, så var det förstås marknad med tivoli som lockade!!
En glad "nybakad" student!!

Ida och Sanne på "ärovarv" runt Grönland

Det blev en jobbig fredag för Julia med alldeles för lite sömn och sen vet jag inte om hon kände på sig att pappa var på väg, för hon vägrade sova och somnade inte förrän efter klockan 23 då hon fått säga godnatt till sin pappa!!!
Så med den fredagen i bagaget, så kan ni kanske ana hur "rolig" lördagen blev??!! Det var en mycket trött liten tjej som följde med oss ut på marknad och framförallt var med på skoaffären för att få sina första skor: Ett par vita Kavat i storlek 19 ;)
Lördagseftermiddagen bjöd på ett hejdundrande åskoväder och det var ganska skönt att den tryckande värmen sa adjö, framförallt för Julia!! Då hon sen somnade på kvällen så fick jag och Timmy en "barnfri" kväll. Den tillbringade vi hos goda vänner med god mat och det var inte så dumt!!
På måndag skulle vi åka tillbaka till Karlstad och för Timmys del, så bar det av så snart han vaknat, för han kände att han höll på att bli dålig :( Själv hade jag lite att pyssla med innan vi kunde bege oss hemåt. Dessutom blev det bara jag och Julia som begav oss, för Alvin och Joel stannade kvar hos mormor ett par dagar till!!
Då vi kom fram till Karlstad, så mådde Timmy som jag gjorde förra veckan och han orkade knappt resa sig ur sängen. Så det vara bara att få Julia i säng och ge sig ut och handla, för kylskåpet var så tomt att det nästan ekade när jag öppnade det :)
Igår skulle jag egentligen ha jobbat, med med en sjuk sambo så fick det såklart ställas in. Inte mycket att göra åt!! Såg knappt skymten av honom på hela dagen faktiskt, men idag är han i allafall piggare och det är tur det. För i morgon ska jag till Stockholm på kurs och det hade varit riktigt illa om jag skulle missa den!!
PS Angående mitt förra inlägg, så var det tydligen bästergöken som gol ♥ Och jag kan säga JÄTTEGRATTIS till T och A till er efterlängtade dotter, J´s lillasyster, som han säkert kommer hålla sina vakande vingar över.... Kärlek till er!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar