torsdag 24 februari 2011

Vilken natt!!!!!!!!

Och för en gångs skull, så är det åt det POSITIVA hållet. HURRAAAAAA!! Jag ska ta det från början:
Igår kväll skulle ju jag på föräldramöte och Timmy skulle vara hemma med Julia. Mötet började ganska sent, så jag hade hoppats på att Julia skulle ha somnat innan jag åkte, men hon kände väl på sig att jag skulle iväg, så att sova var inte att tänka på! Jag lämnade alltså henne och Timmy och jag/vi visste ju att hon helst ska somna bredvid mamma... (jo, det kan väl vara så att vi låtit henne få dåliga vanor....) Och Timmy fick att göra kan jag lova.... Men tro det eller ej, efter mycket gråt och tandagnisslan från den lilla bestämda damen, så hade hon i allafall somnat till slut! I sin egen säng hade hon VÄGRAT, men hon somnade själv i våran säng och bara det är ju ett enormt framsteg!! Sen tyckte Timmy att vi kanske skulle försöka oss på att ge henne ersättning då hon "vaknade" första gången (sätter vaknade inom citationstecken, för hon är då knappt vaken då hon tycker hon ska upp och äta!), så vi blandade min mjölk med ersättning (igen) och inväntade kvällens/nattens första skrik. Av förklarliga skäl, så la jag mig på soffan, för hade hon känt att jag, med maten, fanns i närheten så hade det nog varit helt kört.. Hon vaknade.... och slurpade i sig våran blandning!!!!!! Jag sov kvar på soffan och Timmy tog nattskiftet :) Hon hade vaknat en gång till vid tre, men då hade hon bara sugit ett par gånger på flaskan och sen somnat om igen. Vid fem kom Timmy till soffan och sa, att nu tror jag nog att hon inte kommer sova mer. Men han hade lagt henne i SIN säng, i SITT rum och vi hörde hur hon låg och pratade med Pingu-mobilen. MEN... hon somnade om IGEN!!! Undrens tid är inte förbi :))) Sen vaknade hon vid halv sju, men då tycker jag ändå att man får vara nöjd!! Summan av kardemumman då alltså; jag somnade runt tolvsnåret i natt och vaknade en kort stund vid fem, för att sen få kliva upp vid halv sju!! Fattar ni vilken lyx??!! Jag kommer nog att le hela dagen och sen får Timmy köra nattskiftet igen, så hoppas vi att hon glömmer bort den här nattätningen snart!!
Ha en bra dag allihop, för det tänker jag ha ;)

1 kommentar: