fredag 11 februari 2011

Sista vardagen den här veckan!!

Jag tycker att dagarna bara flyger förbi... Tycker inte att jag fyller dem med särskilt mycket vettigt, men har fullt upp hela tiden ändå.. nästan dygnets alla timmar :) Tre timmars sömn i sträck är rena lyxen!! MEN nu känner jag att det räcker och tänkte att välling på kvällen borde väl fungera nu då busungen är lite drygt fem månader?! 
Med viss skepsis ( pga tidigare "råd"), så ringde jag min BVC-sköterska för att diskutera sömn och mat.... och så här efteråt kan man undra varför jag ringde överhuvudtaget???!! Först lät det så bra, för visst vore det bra med välling, då kanske lilla Julia skulle vara nöjd lite längre och således låta sin mamma sova mer än tre timmar åt gången... Men sen kom det: När jag frågade vilken välling hon rekommenderade, så kommer svaret : Du ska ge ersättning! Åhhhhh, jag har hört det där tjatet om den där %&#%& ersättningen sen första gången jag satte min fot på den där BVC-mottagningen och jag är så j-a trött på det nu. Men, men av nån anledning så kapitulerade jag trots allt och åkte ut och köpte den där förbaskade ersättningen... till ingen nytta visade det sig!! Tror ni min lilla fröken vill ha ersättning eller?? ALDRIG I LIVET!! Jag har testat två olika sorter, men så snart hon får smaken på tungan så kniper hon ihop munnen och visar "surläppen" och till slut blir hon riktigt, riktigt förbannad :) Har provat nu i tre kvällar och det blir nog ingen mer.... jag ska nog testa välling trots allt. Vi får se hur det går!!
Något som hon däremot gärna VRÄKER i sig, är mannagrynsgröt med lite mosad frukt på. Det lämnas inget kvar på tallriken kan jag lova!! Den här veckan har det även gått bra med lite mer matiga puréer, kalops och rotfrukter har stått på menyn och det har varit uppskattat!!

Den här helgen är det Svenska Rallyt i krokarna, men det blir inget besök vare sig i skogarna eller på travbanan för mig i år. Är väl inte riktigt rätta ställena att vara på med en liten bebis, men när hon blir lite större ska hon allt få följa med :) Alvin och en kompis var på travbanan igår och kollade på invigningen och första sträckan och eventuellt så åker far och son ut i skogen för att kolla på nån sträcka i morgon. Vädret verkar ju bli toppen, så de lär ju få en fin dag i allafall!!

Ha en riktigt skön helg allihop!!

2 kommentarer:

  1. Ge henne välling, funkar det inte har så har ni i all fal lprövat. Önskar att Jon vore lite mer förtjust i vanlig mat men han föredrar välling och mannagrynsgröt. Vi kan ju ha grötfest ilag vetja!

    SvaraRadera
  2. Du ulrika skit i vad de säger på bvc, jag tycker du ska göra vad du själv tycker, du känner ju ändå julia bäst!! hoppas ni har en go helg,kram Sandra

    SvaraRadera