lördag 5 februari 2011

Jag är riktigt usel på att ta mig i säng om kvällarna! En dålig vana med tanke på hur lite jag får sova på natten sen.... Så jag kanske får skylla mig själv att jag är lite trött va??!! I går kväll/natt fastnade jag och Timmy i en dålig gammal film och blev vakna halva natten och vid tvåtiden blev det en liten bonus med att fortfarande befinna sig i tv-soffan: Julia vaknade och vi började med att byta blöja, men hon ville inte gå och sova sen (Hon sover ju fortfarande i vårt rum och varken mamma eller pappa fanns ju där.... Och som en extra parentes: Vi har beställt tapeter nu, så bara målaren har tid att hämta dem och komma hit och sätta upp dem, så ska hon få sitt eget rum!!) Så hon fick följa med upp och vara i pappas trygga famn en stund och som hon njöt....
Nattmys... hoppas bara att det inte blir en vana....

Skönt att hålla pappas trygga hand...



Idag var vi lata och åt lunch ute och sen blev det en tur på Bergvik. Det var Alvin som skulle handla, men han var lite tidigt ute och butiken hade inte fått in varan ännu. Det dröjer nog någon vecka än innan sommarprylarna finns i hyllorna, så han får snällt vänta!
I kväll har jag lagat mat åt grabbarna, stekt gös med vitvinssås och pressad potatis. En uppskattat rätt här hemma!! Själv är jag lite nojjig och låter bli insjöfisk så länge jag ammar, så själv åt jag torsk. Men det duger det också!!
Julia har fått testa nåt nytt och hon älskade det; hoppgungan!! Hennes ben går ju som trumpinnar för jämnan och helst ska man hålla henne så hon får stå och hoppa och det kan bli lite jobbigt efter en stund. Nu stod hon bara i den i fem minuter och mycket längre stunder än så lär det inte bli än på ett tag, man måste ju tänka på ben och rygg. Men lyckan var total då hon märkte att hon kunde snurra runt och ha koll på flera rum samtidigt och även kunde hoppa lite då hon kände för det!!


Den kommer att användas fler gånger och frågan är om inte vi ska åka ut och köpa en gåstol snart också??!! Kanske redan i morgon.....

2 kommentarer: