onsdag 16 februari 2011

Vad händer på Lövberga egentligen....??!!

Inte mycket alls kan jag avslöja..... Försöker få alla "måsten" att fungera, mycket mer finns inte ork till just nu... tyvärr!! Så till er som kanske sitter och tycker att jag är värdelös på att höra av mig och undrar om jag glömt bort er, så vill jag säga att det har jag absolut inte!!! Jag längtar efter långa telefonsamtal, mysiga fikastunder och att åka runt och hälsa på.... Men jag får nog ta det piano ett tag, var sak har sin tid och just nu är det Julia som tar och måste få ta tid!! Det ÄR jobbigt att bli väckt 23, 01, 03, 05 varje natt, men ett tag till så får det vara min vardag. Hon ratar ju ersättning och välling, så jag får väl bistå med min mjölk ett tag till och jag kommer göra nya försök varje vecka att få henne att acceptera nåt annat!! Till slut vänder det, det vet jag ju och då blir det andra bullar :) Så till er som väntar på samtal och besök av mig... ha tålamod!!

Har märkt stor skillnad på att få barn två, mot när ettan kom. Då var man smått hysterisk och allt skulle vara klart och inköpt, helst redan innan han kom (Vilket gick i stöpet då han hade bråttom och kom nio veckor för tidigt.. men ambitionen fanns där!!) Nu har vi inte lika bråttom kan jag lova!! Några exempel: Någon riktig barnstol har inte inhandlats förrän i veckan, det har gått bra att sitta i knät eller i Bumbostolen och äta... tycker mamma och pappa. Men för Julia var lyckan total över att få sitta vid bordet och "vara med" på ett annat sätt!! Något barnrum för en liten tjej har inte heller funnits i huset, spjälsängen har stått bra i vårt sovrum!! Men nu har mitt älskade gröna kontor fått stryka på foten för att istället bli ett äkta flickrum. Första våderna är på plats, så snart ska lilla fröken få ett eget rum också!!

Jag måste också berätta om Julias favvobus just nu: Det är att sitta på pappas axlar och pilla honom i håret och helst ska detta ske när man är ute och handlar!! Många tittar lite snett, hon är ju inte så stor. Men när de hör henne kikna av skratt då hon drar pappa i håret, så brukar folk le istället :) Hon fullkomligt älskar att sitta där och "leta loppor" som vi säger!!


Att sitta på pappas axlar är TOPPEN!!

Snart är det gröna kontoret ett minne blott....

Äntligen har jag fått en riktig stol, ser ni hur nöjd jag blev??!!




3 kommentarer:

  1. Haha...har hört att man ska få en mer avspänd attityd när nr 2 kommer, trodde aldrig jag skulle bli en hispig mamma men ack så fel jag hade :-) Men antar att jag blir mer avslappnad med nästa... hoppas iaf :-)

    SvaraRadera
  2. gissa hur avspänd man blir med nr 3.....

    SvaraRadera
  3. Hej i Lövberga, hoppas helgen varit bra ni har en utmaning i vår blogg!

    SvaraRadera