söndag 2 januari 2011

Juluppehåll i bloggen??

Ni kanske undrar om det varit julledigt från bloggskrivandet på den här sidan? Då kan jag meddela att det inte varit ett frivilligt sådant, det har helt enkelt inte funnits ork!! Vi började mellandagarna med en liten fröken som somnade sisådär vid 21-tiden och sov till midnatt och sen tyckte hon att det var bra att vara vaken med ungefär en timmes mellanrum fram till morgonen... Det tyckte inte mamma och pappa kan jag meddela! Efter tre såna nätter så hade både jag och Timmy tagit klivet över till andra sidan, dvs förvandlats till två zombies och vi hoppades och höll våra tummar att hon skulle sova lite bättre natt fyra. Men det blev ännu värre! Tja, inte att hon sov sämre, hon höll fast vid sina nattrutiner. Däremot fick jag själv magsjuka på natten!! Jag försökte mitt i detta kaos ändå amma de gånger hon vaknade och var hungrig, (Timmy kom springande med henne med jämna mellanrum) men tidigt på morgonen kände jag mig redo att låta nån komma och hämta mig och lägga in mig... Låter kanske drastiskt, men när man inte orkat annat än tagit sig upp knästående från golvet i badrummet på flera timmar, då har nästan de sista krafterna sinat!! Nu har ju allt sånt här elände ett slut och som tur var så vände det när det kändes som mest hopplöst. Jag reste mig dock inte överhuvudtaget dagen efter mardrömsnatten och jag har fortfarande inte riktigt fått tillbaka aptiten. Idag har jag i allafall lyckats få i mig en liten portion riktig mat och det är ju ett stort framsteg efter att ha levt på yoghurt, soppa och skorpor i snart fem dagar.. Det tär ju lite extra också då man ammar, all näring går ju till bröstmjölken (och tur är väl det). Men nu känner jag att krafterna börjar återvända och Julia är inte vaken riktigt lika många gånger varje natt. Så nu ska jag väl snart vara helt tillbaks på banan igen får vi hoppas!!
Måste bara tillägga att lilla Julia är en sån solstråle på dagarna och det är ju tur, för då är ju nattens "synder" snabbt glömda :))
Morgonbus med pappa

1 kommentar:

  1. Saknat dig från bloggandet men har full förståelse för din frånvaro!
    Hoppas du snart är tillbaka med 100% (och gärna lite till)

    Kramar

    SvaraRadera