lördag 8 januari 2011

Trötta idag..

Idag är en dag när man går på halvfart, men det är självförvållat och absolut värt det! I förrgår kväll somnade inte lillskruttan förrän kl 23 (pust..) och vi hade en film som vi skulle se och kom därför inte i säng förrän runt halv två... Sen kl 6.20 på morgonen var det dags för uppstigning!! Det har aldrig hänt tidigare att hon vill gå upp så tidigt, men det är bara att glatt kliva ur sängen och busa med lilla fröken. Eftermiddagen ägnades åt storhandling och då menar jag verkligen storhandling!! Trodde inte att jag skulle få med mig kundvagnen genom snömoddet till bilen på parkeringen (Timmy körde lätt iväg med barnvagnen och lämnade mig med slitgörat, hehe)!! 
Igår kväll hade vi besök av alltid lika trevliga Tania och Böna och vi började med att äta filé, ugnsrostade rotsaker och en alldeles förträfflig vitlökssås. Mätta och belåtna började vi spela sällskapsspel och där blev vi totalt fast!! Pictionary är svårt att slita sig ifrån och som vi skrattade!! Men vi kanske kunde ha slutat lite tidigare..... Timmy körde inte hem dem förrän vid tretiden!! Så när Julia vaknade strax efter klockan sju i morse, så var det en seeeg morgon. Men det är bara att bita ihop, för vi hade riktigt roligt igår!! (Det verkar som lilla fröken har ställt in sig på en annan dygnsrytm, dagarna med sovmorgon till mellan nio och tio är nog ett minne blott....)
Just nu sitter jag och väntar på en deg som jäser. Vi håller på att experimentera lite med smörgåstårtor inför dopet. Tycker att det är svårt att hitta ett bra bröd till tårtan, så nu ska vi se om det jag bakar själv kan duga!! Sen ska vi testa lite olika fyllningar och i eftermiddag kommer en testpanel hit för att säga vad de tycker om de olika tårtorna. Nejdå, skämt åsido, men det är alltid roligt att höra vad andra tycker också!! Vi vill ju inte bjuda på nåt som smakar s_ _t!!
Kvällen ser ut att vi får ägna åt snöskottning.... igen!! Det blev tydligen bara en dag med uppehåll, för idag vräker det ner igen. Undrar hur mycket snö vi kommer få den här vintern egentligen?? För min del kan det få vara nog nu, jag tycker att det redan är vinter så det räcker!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar