torsdag 20 januari 2011

Once in a lifetime

Känner mig som ett barn på julafton; pirrig och förväntansfull.... Vad kan det då vara som ger mig såna känslor nu då?! Jo, idag damp ett kuvert ner i brevlådan och det innehöll en inbjudan till bröllop! Bröllop är ju alltid helt underbart, men det här blir nog en "once-in-a-lifetime" upplevelse för det kommer att hållas på en medeltida borg i södra Tyskland!!! (Nu hade vi visserligen fått veta innan att de skulle gifta sig i maj och att vi skulle bli bjudna, men nu känns det verkligen "på riktigt" då man håller inbjudan i handen!!)
Burg Guttenberg, Haßmersheim - Neckarmühlbach
Det är två fantastiska människor som ska gifta sig och jag känner mig väldigt tacksam över att vi får dela den här upplevelsen med dem!! Nu låter det kanske som att det bara är jag som ser fram emot det här, men jag kan lova att även resten av familjen längtar tills första helgen i maj då festen går av stapeln!! Alvin konstaterade att det är tur att han kan lite tyska och Timmy har börjat fundera över vad han ska ha på sig!! Julia får bara glatt följa med :) Jag lovar att bjuda på en detaljerad rapport från tillställningen, med massor av tillhörande foton, i mitten av maj någongång!!

I morgon är det fredag igen och återigen dags för babysim. Hoppas lilla fröken tycker att det är lika roligt även den här gången!!

På lördag är det dags för dop, vilket betyder att en massa släktingar och vänner kommer på besök. De flesta åker bara över dagen, men några har valt att komma redan i morgon, så det kommer att bli huset fullt och det är alltid roligt!! Har inga särskilda planer för fredagskvällen, kanske blir det ett restaurangbesök, eller så lagar vi nåt gott här hemma. Sen skulle jag tro att "risken" är stor att vi kommer spela Kinect eller Wii!!
Inför dopet har vi valt att vara lite lata och beställt smörgåstårtor. Hade tänkt göra egna, men då Timmy var tvungen att åka till Malung några dagar den här veckan, så ansåg vi att det skulle bli alltför stressigt. Sen är ju fördelen med köpta tårtor, att man kan skylla på nån annan om gästerna tycker att det smakar illa :))

Söndag är det återigen dags för innebandymatch för Alvin och här håller vi förstås alla tummar för att att Sunnanå ska spöa Skoghall den här gången! Förra mötet var ruskigt spännande och matchen då slutade 5-5!

1 kommentar: