söndag 9 september 2012

Vilda!!!

Vilda hade varit det perfekta namnet på Julia, för hon är verkligen mer vild än tam :) Och jag börjar ana att den här unga damens alla påhitt, kommer orsaka många gråa hår mitt huvud! Antagligen är det nu jag börjar få tillbaka för att jag själv var en unge utan hämningar.... ;)
Spåren efter ett av dagens "påhitt"; ett jack i läppen! Men hon är tapper, som vanligt, och bara alla har blåst och hon fått ett plåster på handen (hjälper mot ALLT, jag lovar), så blir allt "bla"!!
 Amanda hon är bara glad, glad och åter glad! Och nu när hon börjat sitta med oss i sin tripptrappstol, så är hon om möjligt ännu gladare. Idag fick hon sitta i stolen och titta på när jag lagade mat och det var spännande må ni tro!!
Sååå nöjd över att äntligen kunna vara med överallt!!
Och på tal om gråa hår, så ser även Alvin till att mina utökas i ett rasande tempo :D Han umgås med att par killar med traktor och, för att uttrycka mig milt, så är nog inte turerna alltid så lugna och fina. (Läs; går över stock och sten!!) Då är det svårt att inte gå omkring och oroa sig här hemma!! När han sen, som idag, helt plötsligt inte har täckning på mobilen på hela eftermiddagen och dessutom inte dyker upp till kvällsmaten, så tar det inte lång tid innan tankarna börjar snurra... (Han brukar nämligen vara väldigt duktig på att höra av sig om han blir sen, faktiskt!!) Men jag antar att det bara är att börja vänja sig..... och försöka att inte vara så himla oroligt jämt!! Någon som har nåt bra tips kanske? Och då menar jag inte Valium, utan nåt annat bra knep för att inte behöva gå omkring med en "knut i magen"???

Nu sover alla tre "vilddjuren" och då borde väl inget kunna hända.... Så då är det väl kanske dags att gå och knyta benhögen, om jag ska orka med alla påhitt även i morgon!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar