söndag 2 september 2012

Besök från förr ;)

Tack vare Alvin, så har jag tagit upp kontakten med en av mina bästa vänner från högstadietiden!! Och hur kan det komma sig, kanske ni undrar?! Jo, han har ju spenderat större delen av sitt sommarlov i Malung och har förstås fått många kompisar där. Och en dag när han ringde hem, så sa han; "Alexanders mamma heter också Ulrika och känner dig".  Riktigt roligt när jag insåg vem det var och jag slängde mig på telefonen och ringde upp henne!!!! Vi pratade länge och innan vi la på, så bestämde vi att hon skulle ta sina barn (hon har en dotter också) med sig och komma ner och hälsa på en helg!! Och nu har den helgen varit!!
Visst är det häftigt när man träffar nån igen som man inte umgåtts med "sen urminnes tider" och det känns som man aldrig varit ifrån varandra??!! Vi har, som ni kanske förstår, haft en toppenhelg: Både stora och små och även vår fyrbenta familjemedlem har myst!! Och trots att Julia var förkyld när dom kom, Amanda blev under tiden och Alvin fick över 40 graders feber, så har det ändå varit en bra helg. Och det betyder väl att nästa gång vi träffas och alla får vara friska och krya, så kommer det att bli ännu bättre va?!
En helg går dock alldeles för fort och tempot har varit högt, så jag tror att alla, både vi i Karlstad och dom i Malung, kommer att somna ovaggade ikväll :))
Johanna har burit på Amanda, busat med Julia och kelat med Dex hela helgen. Och jag vet inte vem av dom som som blev mest förtjust i henne.... allihop lika mycket tror jag!!!

Alexander och Julia tillsammans med Dex. Alexander var också en fantastisk kille och blev minst lika populär som sin syster, då han också hade massor av tid för både småtjejerna och hunden!!

Sååå många extrafamnar under en helg har varit riktigt lyxigt och barnen har älskat all uppmärksamhet. Här myser Amanda hos Ulrika.

 

4 kommentarer:

  1. Ni verkar haft en härlig helg!:-) Man behöver sådana ibland så man kan tänka tillbaka på den i vardagen! Ha nu en go vecka! Kram Marie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det var verkligen en toppenhelg!! Skönt också att alla kan vara så nöjda, utan att det varit en massa extravaganta nöjen inbokade. Att bara vara tillsammans är nog så bra ibland!!

      Radera
  2. Får nog ta en 80 tals kväll allihop och bara skratta åt tokiga minnen

    SvaraRadera