fredag 14 september 2012

Sängen med stort S!!!

Att ha tv i sovrummet eller inte, det är en fråga som stötts och blötts länge i det här hemmet. Jag har varit en stenhård motståndare, mest på grund av att jag vet att jag har så svårt att stänga av eländet!! Det blir lätt alltför sena nätter med en tv bekvämt placerad vid sängen :)  

Sen fick jag se nåt på tv en dag och DÅ bestämde jag mig för att kapitulera. Vi hade länge varit utan sänggavel och det jag hade sett, det var en sängram med inbyggd tv! Nu var problemet att jag inte kunde hitta nån sån att köpa och då är det ju tur att jag har en händig sambo :) Det var bara för honom att börja fundera på hur det skulle göras, inhandla material och sen börja bygga!! 

Resultatet blev lysande och jag är riktigt, riktigt nöjd!! Tyvärr hann den inte bli helt färdig innan han åkte på jobb, det ska bland annat monteras på ett par lampor och sen ska det appliceras nån typ av dekorationen på den också. Förmodligen blir det en passande text, men jag har inte hittat nån än som jag känner att "den ska jag ha", så jag letar vidare.

Och trots att den inte här klar, så tänkte jag ändå bjuda på några bilder på skapelsen:
Som ni ser, så är gaveln lite "kal". Men det ska det snart bli ändring på!!

Och här är då den "magiska" fotänden som döljer vår tv. Och såhär ser det ut när den "åker upp", tadaaaaaa:

 

3 kommentarer:

  1. Maria på andra sidan vägen17 september 2012 kl. 19:13

    Vill också ha!!

    SvaraRadera
  2. Syrran tipsade mig att gå in o. kolla din blogg.
    Snyggt!! o. hur coolt som helst =)

    SvaraRadera